kaygilarinizi-azaltmaniza-yardimci-olacak-bes-kitap-onerisi (1)

KAYGILARINIZI AZALTMANIZA YARDIMCI OLACAK BEŞ KİTAP ÖNERİSİ

 

 

  1. Çocuklarda Aşırı Kaygı ve Kaygı Azaltma Yöntemleri, John S. Dacey, Martha D. Mack, Lisa B. Fiore, İş Bankası Kültür Yayınları

Genelde sadece yetişkinlerin yaşadığı düşünülen anksiyete aslında yaş sınırı tanımıyor. Kaygının çocukları nasıl etkilediğine yönelik açıklamalar sunan bu kitap, çocukların kaygı ve korkularının üstesinden gelmelerinde onlara nasıl yardım edilebileceğine dair yetişkinlere kılavuzluk ediyor. Farklı yaşlara ve öğrenme tarzına sahip çocuklar için uyarlanabilecek vaka örnekleri ve zengin çeşitlilikte stratejiler içeren bu kitap, hem ebeveynlerin hem de öğretmenlerin işine yarayacak türde. 

2. Eyvah! Kötü Bir Şey Olacak, Alp Karaosmanoğlu, Psikonet Yayınları

Endişeyi bir havuza benzetirsek, evham ve vicdan bu havuzu dolduran iki musluk gibidir. Bu musluklardan ilki havuzu “başımıza kötü bir şey gelecek”lerle, diğeri de “kötü bir şey yaptım”larla doldurur. Sonuçta havuz taşar, yani endişe problemleri yaşarız. Psikiyatr H. Alp Karaosmanoğlu, size yaşam boyu sürebilen bu havuz problemini sağlıklı bir yolla çözmek için ipuçları ve kendi kendinize uygulayabileceğiniz öneriler sunuyor.

3. Kaygı, A. Kadir Özer, Aura

Prof. Dr. Kadir Özer, “Kaygı – Sınanma Duygusuyla Baş Edebilme” kitabında kaygının temelinde yatan sanılara dikkat çekerek, inançlarımız ve düşüncelerimizi olgusal gerçeklere dayandırmamız gerektiğini anlatıyor. Potansiyelinizi kullanıp anlamlı gelişmeler gerçekleştirmek yerine, durmanıza ve gerilemenize neden olan kaygının kıskancından kurtulabilmeniz için çeşitli yöntemler öneriyor.  

4. Panik Atakta, David D. Burns, Psikonet Yayınları

Çoğumuz kaygı, endişe ya da panik hissinin neye benzediğini az çok biliriz. “Panik Atakta”, size kronik endişe, utangaçlık, toplum önünde konuşma anksiyetesi, sınav kaygısı, fobiler gibi her çeşit anksiyeteyle savaşabilmek için, uzun terapiler ya da ilaçlara gerek kalmadan, çözüm bulmanıza yardımcı oluyor. Anksiyete karşıtı 40 tekniği uygulayarak iyileşebilirsiniz.

5. Kaygı (Anksiyete), Helen Kennerley, Kuraldışı Yayınları

Kaygı veya anksiyete, günlük yaşamın akışı içinde hepimizin bildiği ve yaşadığı bir ruh hali. Ancak kaygı hayatın merkezine yerleştiğinde, sorunlar baş göstermeye başlar ve kişinin sağlığı da bundan etkilenir. Bir hastalık durumuna gelen kaygı bozukluğunun tedavi edilmesi şarttır. Dr. Helen Kennerley, bilişsel davranış tekniklerinin uygulandığı basit pratikler ve egzersizler yardımıyla bunun nasıl üstesinden gelineceğini anlatıyor.

 

 

Önceki Yazılar

SOKAK HAYVANLARINA YARDIM ETMENİN 6 YOLU

Sonraki Yazılar

MINDFULNESS YÖNTEMİ