KAYGIDAN KURTULMA REHBERİ

 

 


Kaygı, düzenli olarak kapınızı çalıyor ve gelecekte olabilecek en kötü şeyi önceden tahmin etmeye çalışıyorsunuz. Eğer kaygı, diğer adıyla anksiyete, varlığınızı felç ediyorsa, harekete geçmenin tam sırası. Yatışmanın ve rahatlamanın ilk basamağıysa meditasyondan geçiyor.

Kaygı, stres ve depresyonun ortak noktalarından biri, zihnimizin olumsuz olayları tekrar tekrar ve devamlı olarak aklımıza getirmesi. Psikolojide buna ruminasyon, yani zihinsel geviş getirme deniliyor. Bu eğilim, otomatik bir şekilde sürekli geçmiş olaylardan bahsetme, gelecekteki olayları aşırı bir biçimde tahmin etmeye çalışma ve durmaksızın kaygı duymayla tarif edilebilir. Düşüncelerimiz, tekrarlayıcı, kendini besleyici ve de kronik olumsuzluklar üzerine kuruludur. Bu durumdayken kaygı halinden çıkmak daha da zorlaşır ve kaygı yerleşir, daha doğrusu biz kaygının üzerine yerleşiriz.

Meditasyon bize bu ruminasyon döngüsünden ve düşünce tuzağından çıkmada yardımcı oluyor. Bizim yargılama gelgitlerimizi yeniden düşünmemizi sağlıyor. Şimdiki ana odaklanan, kendini ve etrafını dinlemeyle vücut duyumlarına dayanan meditasyon, kendimizi merkeze almamızı sağlayarak bizleri sakinleştiriyor. Sakinleşirken ne zihnimize yardım talebinde bulunuyoruz ne de bir şey için savaş veriyoruz. Böylece zihnimizdeki kara bulutlar çekilir ve güneş yeniden kendini gösterir.

Çeviri: Ekin Nazlı

 

 

Önceki Yazılar

HAYVAN DOSTU OFİS

Sonraki Yazılar

ERKEK ATLASI