kaygidan-kurtulma-rehberi

KAYGIDAN KURTULMA REHBERİ

 

 

Kaygı çok güçlü olduğunda, uzaklaşıp mesafe alacak vaktimiz olmuyor. Bu durumda dikkatimizi vücut duyumlarımıza yöneltmemiz, zihnimizi ise harekete geçmeye yönlendirmeliyiz.

  • Düşünce ve duygularınızın karmaşıklaştığını hissettiğinizde, kendinize “Şu anda kendimi nasıl hissediyorum?” diye sorun. Bu karmaşık hislerinize merakla yaklaşın, o anın basit bir izleyicisi olmayın.
  • Nefes alıp vermenize odaklanın.
  • Düşünce, duygu ve beden duyumlarınıza odaklanın. Bilinçli olarak yaklaşmak, acınızı daha iyi tanımanıza yardım eder. Varlığınızın kaynağının istikrarlı olduğunu ve zor durumlar karşısında hayatta kalabileceğinizi bilmek önemlidir.
  • Gerçek hakkında bilinçli olun. Zor zamanlardan geçmek var olmanın nedenlerindendir. Duygusal acının düşmanımız olmadığını bilmeliyiz. O, hayatın bir parçası. Acı çekiyoruz, çünkü bazı şeyleri olduğu gibi kabul etmiyoruz. Sorumluluklarımızı fark etmeliyiz. Hayatımızın tanığıyız, kurbanı değil.
  • Olabildiğince objektif bir şekilde olayları algılamaya çalışın. Bazen bir şeyler yapabiliriz bazen de yapamayız. Hiçbir şey yapmamayı seçmek, iyi düşünülmesi gereken bir harekettir. Şu anda tepki göstermek problemimizi değiştirebilir. Bu strateji bize etkili bir şekilde yardımcı olabilir.
  • Dikkatinizi acının kaynağına verin. Suçluluktan, korkudan, kızgınlıktan, bir şeyleri kaybetmekten mi kaynaklanıyor? Bu geçici bir heves ya da inanış mı?
  • Etkilerle nedenleri birbirinden ayırın. “Problem nedir?”, “Bana olan etkileri neler?” sorularını sorarak, yeniden durumun hatlarını belirleyin.