kaygi-krizi-icin-alistirmalar

BULİMİA KRİZİNİN ÖNÜNE GEÇİN

 

 

Yemek bazen bambaşka bir sorunumuzun çözümü gibi görünür. Bu tarz bir açlık krizinde neler yapabilirsiniz?

  • Şu anda kendimi nasıl hissediyorum?” sorusunu kendinize sorun.
  • Bedensel gerginlikleri belirleyin ve kendinizi şu ana odaklayın.
  • Zihninizi rahatlatmak için alıştırmayı birkaç dakika yapın.
  • Yemek arzusu ve ihtiyacıyla alakalı kendinizi sorgulayın.
  • Kendinizi yeniden sorgulayın. Rahatlama ihtiyacınız haklı bir gereksinim ama bu şekilde rahatlamak hoşunuza gitmiyor ve akabinde kendinizi suçlu hissediyorsunuz. Kendinizi iyi hissedebileceğiniz başka bir yol var mı? Mesela banyo yapmak, masaj yaptırmak, kuaföre gitmek, arkadaşınıza telefon açmak gibi.
  • Eğer yiyeceğe ihtiyacınız varsa besin değerini sorgulayın: Besleyici mi, işlenmiş gıda mı? gibi.
  • Her lokmada yemeği ağzınıza koymadan önce onu beş duyunuzla duyumsayın.
  • Çatalınızı her lokmadan sonra yerine koyun ve uzun uzun lokmanızı çiğneyin. Eğer imkanınız varsa 20’ye kadar sayın. Yutmanın bir refleksmiş gibi tek başına gerçekleştiğini gözlemleyin.
  • Bir sonraki lokmayı ağzınıza almadan önce ihtiyacınız veya arzunuz var mı diye sorgulayın. Vücudunuzu gözlemleyin: Doydunuz mu, yoksa hala aç mısınız?
  • Her lokmada bu hareketleri tekrarlayın.
  • Topluluk içinde, arkadaşlarınızlayken, bir toplantıda veya akşam yemeğindeyken sıkıldığınızı kabul edin. Sıkılmamak için kendinizi doyurmaya çalışmayın. Bilinçli bir gözlemci olun.

 

 

Önceki Yazılar

KUSURSUZ AŞKI ARAMAKTAN VAZGEÇİN

Sonraki Yazılar

DUYGUSAL OLARAK ZEKİ ÇİFTLER