kadinlar-neden-jinekolojik-muayene-korkusu-yasar

Kadınlar Neden Jinekolojik Muayene Korkusu Yaşar?

Birçok kadın doğru olmadığını bilse de jinekolojik muayenelerini erteliyor. Peki, kadınlar neden jinekoloğa gitmekten korkuyor?

1. Utangaçlık

Kadınların jinekoloğa gitmemesinin en büyük nedenlerinden biri utanç duygusudur. Birçok kadın cinsel yaşamlarını doktor ile paylaşmaktan çekiniyor. Sırf fiziksel görünümünden rahatsızlık duyduğu için bile doktora gitmeye çekinen birçok kişi var. Ayrıca yaşadıkları sorunları dile getirmekten de utanıyorlar: koku, akıntı veya kaşıntı gibi.

Hiçbir jinekoloğun fiziksel görünümünüz veya sizi rahatsız eden diğer faktörlerle ilgilenmeyeceğini anlamanız önemlidir. Doktorunuz sadece genel sağlık durumunuzu değerlendirir.

2. Korku

Birçok kadın jinekoloğa gitmekten korkuyor, çünkü bunun hoş bir deneyim olmayacağını düşünüyor. Kimisi de kötü bir hastalıkla karşı karşıya kalacağını düşündüğü için jinekoloğa gitmekten kaçıyor.

Bu korkuların çoğu, doktorların “şu zaman kadar neden gelmedin, neden hiç muayene olmadın, kendinizi bu duruma nasıl getirdiniz?” gibi sorularla karşılaşılacağı düşünüldüğü için oluşuyor olabilir. Yani, kişi ilk etapta tanı konmasından korkar sonra da azarlanacağını düşündüğü için endişelenir.

3. Güvensizlik

Çoğu zaman kadınlar hastaneye veya doktoruna karşı güvensiz olabiliyor. Doktorunun koyacağı tanıya inanmıyor, gerekli olmayan muayenelerle kendilerini oyaladıklarını düşünüyor.

4. Yanlış fikirler

“Doktora gitmem için hiçbir sebebim yok, cinsel yaşamım aktif ve bir problem yaşamıyorum, ultrasonun çocuklara zarar verdiğini duydum, rahatsızlığımın geçmesini bekliyorum…” gibi birçok yanlış inanış da kadınların jinekoloğa gitmesini engelliyor.

Oysaki her ne olursa olsun kadın ve erkeklerin düzenli olarak muayenelerini yaptırması gerekiyor.

Yeni Eğitici Seri: Sex Explained

Hayal Kurmak Güven Hissini Güçlendiriyor