rockrollana

İZLEMEK İÇİN ÜÇ NEDEN: “ROCK’N ROLL”


1/ İçerde kapsanan/ dışarıda sergilenen

Dış dünyadan bize yansıtılanları içeri alma, iç dünyamızda onlara yer bulma, küçüklüğümüzden hatta anne karnında olduğumuz dönemden yaşamımızın sonuna kadar süren bir süreçtir. Anne karnında kapsandığımız güvenli ortamı, sonrasında “erken” dışarı atıldığımız dünya içinde bulmak içindir tüm çabamız… Bu fırlatıldığımız dış dünyadaki güvenli ortam ve haz doyumunu sağlıklı bir şekilde içselleştirdiğimiz sürece yeni rollere hazırlıklı olabiliriz. İçerisi karanlıksa, dış gözler bize aydınlık olabilir.

2/ Salla(n)mak/ sakla(n)mak

“Rock’n Roll”u kelime anlamıyla da düşünürsek, içinde bebekliğe ve çocukluğa dair bir öğe olan “sallamak/sallanmak”ı görürüz. “Sex, drugs & rock’n roll” mottosu aslında, “bir ol, doyuma/hazza ulaş ve sallan”dan öte nedir ki? Guillaume’un dünyayı sallama, fantezilerin adamı olma ihtiyacı, onu, aynalarda zamanın ölüme aktığını gördüğü sabit dünyasını sallamaya götürecektir. Dış dünyadan alamadığı haz ve doyum ve aslında canlılık, gizli odalarda saklanarak değiştiği bir canlılığa onu itecektir. Ama belki de asıl ihtiyacı onu sallayarak sakinleştiren bir Marion’a sahip olmaktır.

3/ Kapsanan/ kapsayan aşk

“Ötekinin gözlerinde gördüğümüz kendimiz”e âşık olmak değil midir aslında aşk? Kendi parçamızın, ötekinde kapsandığını görmektir, bizi ötekine bağımlı kılan… Bir bebeğin annenin gözlerinde kendini görüp tanıması gibi bizler de başkasının gözlerinde kendimizi görüp tanırız. Ama korkarız, ya o gözler bizim görmek istemediklerimizi gösterirse? İçimizden çıkanın dışarıda görülmesi üzerine düşünelim. İlişkide partnerimizin gözleri başka bir aşkla körse, dış dünyadaki gözler ise görmek istemediğimizi yansıtıyorsa, o zaman ne yapacağız? Görülmek için elimizden geleni belki de… Hem de bir an önce! Ötekinin gözleri bizi yeniden kapsayana, biz yeniden bir aşkla kapsanana dek… Guillaume gibi belki de…

GUILLAUME CANET

César ödüllü Fransız yönetmen ve oyuncu Guillaume Canet’nin yönetmenliğini ve senaristliğini üstlendiği “Rock’n Roll” filmi, Fransız sinemasının eleştirildiği, bağımsız sinema ve Hollywood filmlerinin çatışmasını konu alan başarılı bir yapıt. Yönetmen, “Tell No One” isimli filminde César En İyi Yönetmen ödülünü kazanmıştır. Canet’nin diğer filmleri arasında “Cesaretin Var mı Aşka” (Je d’enfants – 2003), “Küçük Beyaz Yalanlar” (Le Petits Mouchoirs – 2010), “Kan Bağları” (Blood Ties – 2013) ve “Kumsal” (The Beach – 2000) bulunuyor.

– Tuğba Kocaefe, Psikoterapist

 

 

 

Bir cevap yazın