isyerinde

İŞYERİNDE RAHATLAMAK İÇİN BEŞ EGZERSİZ

 

 


Yürüyüş, nefes egzersizi, masaj… Zaman zaman gözümüzde büyütsek de aslında hepsi gün içinde rahatça yapabileceğimiz basit uygulamalar. Bu egzersizleri yaparak enerjimizi açığa çıkarabilir ve rahatlayabiliriz. Haydi, herkes işinin başına!

Yazı: Flavia Mazelin Salvi

Çeviri: Ceylan Özçapkın

1- YOLCULUĞUNUZ GÜZEL OLSUN

Yürüyerek de gitseniz, toplu taşıma da kullansanız, işe giderken yolun keyfini çıkarın.

Anda kalarak yürüyün ve nefes alın. Ortalama ve düzenli bir hız benimseyin, çünkü sürekli dur-kalk yapmak kalp sağlığını kötü etkiler. Dikkatinizi bir-iki dakika boyunca nefesinize verin ve burnunuzdaki hava akışına odaklanın. 20 nefeslik döngülerde, adımlarınızı nefes alıp verme ritminize göre ayarlayın. Bakışınızı bir yere odaklamayın, doğal akışına bırakın ve ayaklarınızı kasmayın. Anı ve onun getirdiği düşünceleri içinize çekin ve onları dışarı atarken şu cümleyi söyleyin: “Bu anlarla yavaşça vedalaşıyorum.” Bu egzersiz, bir gerçeklikten diğerine geçişinizi kolaylaştıracak.

El masajı

Sol elinizi sol dizinizin üzerine, avucunuz havaya bakacak şekilde yerleştirin. Sağ elinizin başparmağıyla avucunuzun içine bastırın ve tüm avucunuzu kapsayacak şekilde spiraller çizin. Aynı hareketi diğer elinize uygulayın. Bu basit hareket sizi rahatlatacak ve yavaşça ana geri dönmenize yardımcı olacak.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

ÇOCUKLAR GLOBAL SANATLA BULUŞURSA…

Sonraki Yazılar

NASIL AÇIK FİKİRLİ OLUNUR?