is-yerinde-uygulayabileceginiz-gunluk-alistirmalar

İŞ YERİNDE UYGULAYABİLECEĞİNİZ GÜNLÜK ALIŞTIRMALAR

 

 

Meditasyon yapacak zaman bulamıyor musunuz? Budist mühendisin önerdiği günlük alıştırmaları yapın.

“Tek başınıza her an egzersiz yapabilirsiniz. Meditasyonun faydası hem anlık hem de uzun vadeli olarak ortaya çıkar. Yavaş yavaş düşünce alışkanlıklarınız da değişir.”

Meditasyon yaptıysanız ya da yapıyorsanız, sabah meditasyon pozunda oturun ve bilinçli farkındalıkla tek bir nefes alın. Bütün dikkatinizi, yargılamadan ve değiştirmeye çabalamadan nefesinize odaklayın. Daha sonra devam edip etmemek size kalmış. Bir nefes, tek başına da hayati.

Bilinçli farkındalıkla soluk alma. Örneğin stresli bir anda, bir telefon görüşmesi yapmadan ya da toplantıya girmeden hemen önce: Gözler yarı kapalı, bütün dikkatinizi nefesinize odaklayın. Sadece bir saniyeliğine. Hepsi bu.

Tuvalete her gidişinizde, ilk adımlarınızı bilinçli farkındalıkla atın. Bütün dikkatinizi yere yerleşen, havaya kalkan, ilerleyen ayağınızın duyularına verin. Sadece bir, iki ya da üç adım için.

Merhamet ve şefkat düşüncesi, her gün, mutlaka. Sokakta veya ofiste, dikkatinizi rastgele bir insana verin ve “Bu insanın mutlu olmasını isterdim” diye düşünün.

 

 

Önceki Yazılar

RUH YARASI

Sonraki Yazılar

BİLİNÇLİ FARKINDALIK SEYAHATİ