öfke

“İŞ ARKADAŞIM ÇOK SİNİRLİ”

 

 


Psikanalist Sophie Péters, iş hayatınızı kolaylaştıracak çözümler sunuyor.

Günlük hayatımızda sıklıkla sözlü şiddete başvuran kişilerle karşılaşıyoruz. Genelde bu mizaçta olan birini gördüğümüzde, “O çok sinirli biri” deyip geçiyoruz. İş hayatında da bu tür olaylar yaşanabiliyor. Bir gün iş arkadaşınız kalemliğinden dosyasına her şeyi sinirle etrafa fırlatabiliyor. Bu manzaranın hem kendisi hem de onu izleyenler için pek iç açıcı bir durum olmadığı gibi aşikar. Yapılan araştırmalar, her iki çalışandan birinin bu tarz bir duruma maruz kaldığını gösteriyor. Yani profesyonel çevre artık koruyucu özelliğe sahip değil. O halde iş hayatında davranış kuralları nasıl uygulanmalı? Oldukça ikilem yaratan bir durum. Böyle bir tavra maruz kalan kişi, bunu görmezden mi gelmeli yoksa kendini savunmak için aynı yolu taklit mi etmeli? “Nihayetinde diğerinin bunu yapmasına izin veriliyorsa, ben niye yapmayayım?” düşüncesi kişide abartılı davranışa neden olur ve ilişkilerde kırılma meydana gelir. En iyisi daha yumuşak bir tavır takanmaya çalışmaktır. İş arkadaşınızın neden böyle davrandığını onu hemen yargılamadan önce anlamaya çalışın ve iletişim kırılmasından kaçının. Unutmayın ki ilişkilerimizdeki bütün şiddet, karşımızdakinin sorununun kaynağına dair beslediğimiz yanlış düşünceler ve onun rahatsızlığını, hassasiyetini anlayamama becerisizliğinden kaynaklanıyor. Sizi incittiği ya da kırdığı için onun sinirli hareketlerini onaylamasanız da, buna neyin neden olduğunu anlamak için çaba sarf edin. Belki de onun sesini yükseltip bağırıp çağırmasının nedeni bambaşka bir konudur. Onu sinirlendiren durumun kaynağını anladığınız andan itibaren onun bu tutumuna dair bir açıklama getirebilirsiniz. Bu rahatsızlığı uyandıran ihtiyaçları ve değerleri tanımlamanız önemli. Onunla konuşmaya cesaret edin: “Seni böyle gördüğümde, ‘Acaba onu bu duruma getiren ne oldu?’ diye kendime soruyorum. Bana bunu açıklamana ihtiyacım var, çünkü kendimi kötü hissediyorum” diyebilirsiniz.

İş arkadaşınızı anlamak için empati gösterdiğiniz zaman yargılamayı bırakırsınız. Öfkenizden bahsetmek, ona kendisininkini yönetmesi için yardımcı olurken, ifade edemediğiniz öfkenizi anlatmak da size yardımcı oluyor. Bu noktada iş üzerine tartışmaya başlayabilirsiniz, çünkü öfkesinin sebebi profesyonel bir duruma bağlı olabilir ve bunu paylaşmak iyi bir şeydir. Bu durum işyerinde gerçekleşen olaylara dair bir şeyler anlatabilir. Eğer işyerinde bir sorun varsa bu bir çatışmadır. Genelde bu yolla kişi sessizlik yemininden ve işteki ruhsal şiddetten sıyrılabilir.

Çeviri: Ekin Nazlı

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

GENİTAL ESTETİK

Sonraki Yazılar

AMACA YÖNELİK YAŞAM