interneti-tadinda-kullan

İnterneti Tadında Kullan

 

 

Samsung, internetin sorumlu kullanımı konusunda farkındalık yaratmak için başlattığı İnterneti Tadında Kullan isimli dijital farkındalık kampanyası kapsamında, internetin uzun süreli kullanımının yetişkinler ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerine odaklanıyor.

Dünyada ve Türkiye’de internet kullanım oranları hızlı bir artış gösteriyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nın son açıklanan güncel verilerine göre, Türkiye’deki internet kullanımı 2019 yılında, 16-74 yaş grubundaki bireylerde, %75,3 oldu. Bu oran bir önceki yıl %72,9’du.

We Are Social araştırma şirketinin 2019 yılı ocak ayı verilerine göre ise Türkiye’de 59 milyon internet kullanıcısı var. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 52 milyon. Bu rakamın 44 milyonu internete mobil cihazlar üzerinden bağlanıyor. Türkiye’de nüfusun yüzde 98’i mobil telefon kullanıyor ve kullanıcılar internette günde ortalama yedi saat geçiriyor. Bu sürenin de iki saat 46 dakikası sosyal medya platformlarında geçiyor. Kullanıcıların internette en çok kullandığı platform ise yüzde 92 oranıyla YouTube. İnternetin kullanımına paralel olarak sosyal medya kullanan kişilerin sayısı da hızlıca yükseliyor.

İnternet kullanımı ve dijital ortamlardaki sanal zorbalıkla ilgili olarak farkındalık yaratmayı amaçlayan Samsung Electronics, iki yıl önce kullanıcılara olumsuz etki eden içeriklere karşı mücadele amacıyla Siber Zorba Olma! adlı sosyal sorumluluk projesini başlatmıştı. Şimdiyse yine Samsung tarafından hayata geçirilen İnterneti Tadında Kullan adlı kampanya, interneti sorumlu kullanma konusunda toplumsal bir farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Kampanya kapsamında sene sonuna kadar “Hayatı Kaçırma” ve “Ekransız Ebeveynlik” ile ilgili filmler de dijital ortamda paylaşılıyor olacak. #internetitadındakullan hashtag’iyle paylaşımlarda bulunarak siz de bu dijital farkındalık kampanyasına destek verebilirsiniz.  

Yazı: Hüma Kaya