siesta

İKİ DAKİKADA NASIL YENİLENİRİZ?

 

 


Siesta yapmayı beceremeyenler, çok uzun uyuyanlar, bununla ilgili bir şeyler öğrenmek isteyenler hızlı siestayı deneyebilirler. Her gün pratik yaparak, 10 dakikadan 2-3 dakikaya kadar mola vererek, basit bir relaksasyon ritüeli yaratabilirsiniz.

Sahneleme: Telefonu telesekretere yönlendirebilir, odayı daha loş bir hale getirebilir, gerekirse kulağınıza tıkaç gözünüze bant takabilir ve kapıya “Rahatsız etmeyin lütfen” diye yazabilirsiniz. Kravatınızı, kemerinizi, düğmelerinizi gevşetin. Ayakkabılarınızı çıkarın ve rahat bir pozisyon alın (oturarak veya uzanarak). Bu, ense, sırt, kol ve bacak bölgelerinin rahatlamasını sağlar.

Dalma: Gözleri kapayın ve yavaşça nefes alıp rahatlayın. Zihninizde görsel olarak bütün vücudunuzun rahatladığını hissedin. Sıcaklığı ve üstünüze çöken ağırlığı hissedin. Güzel görüntülerin ve renklerin canlanmasına izin verin. Gözkapaklarınız kapalıyken, gözlerinizle daireler çizin, tabii çoktan uykuya dalmadıysanız.

Uyanma: Zihinsel olarak saati ayarlamaya çalışın. Parmakları, elleri ve ayakları hareket ettirerek derin bir nefes alın. Gözlerinizi açın, çevrenizi gözlemleyin ve uzaktaki bir şeye odaklanın. Daha sonra görsel uyumu sağlamak için yakındaki bir şeye odaklanın. En sonunda, gülümseyin!

Bunlar da size yardımcı olabilir: Sofroloji, aromaterapi, nefes egzersizleri, çigong ya da meditasyon üzerine çalışmalar yapabilirsiniz.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

İLHAM VEREN CÜMLE

Sonraki Yazılar

SAKİNLEŞTİRİCİ HİNT SÜMBÜLÜ YAĞI