aleksitimi

İÇİNİZDE BÜYÜYEN BOŞLUĞA KULAK VERİN. NEDEN Mİ?

Yıkılmaz duvarları ve aşılamaz sınırları vardır. Bazen anlık bir üzüntüyü paylaşmak bir yana küçük bir mutluluğu beraber yaşamak bile neredeyse imkansızdır. ‘Acaba duyguları var mı’ diye zaman zaman şüpheye düştüğümüz, ‘abartıyor muyum acaba’ diye kendimizi sorguladığımız zamanlar olur. Ancak karşımızdaki kişinin soğuk ve mesafeli ruh hali kanıtlar bize haklı olduğumuzu. Çünkü karşımızdaki kişi duygularını bilmeyen, tanımayan ve karşısındakine de aktaramayan bir hastalıktan müzdariptir. Aleksitimi! Reem Nöropsikiyatri kliniğinden Dr. Mehmet Yavuz duygu körlüğü olarak da bilinen aleksitimiyi sizler için anlattı.

Aleksitimi nedir?

Duyguları algılama, tanımlama, açıklama konusunda yetersiz olma şeklinde tanımlanan bir kişilik durumudur. Yani kişilerin temel duyguları olan mutluluk, öfke, acı, özlem,sevgi gibi hislerin farkındalığından ya da bunları söz ile ifade edebilme yeteneklerinden yoksun olmalarıdır.

Bir çeşit duygu sağırlığı

Aleksitimi hastalarının en tipik özelliği duygularını belli edemediği gibi karşısındakinin duygularını da anlamayamaması ve duyamamasıdır. Bir çeşit duygu sağırlığı olan aleksitimi, hem kişi için hem de çevresi için oldukça zor bir durumdur. Çünkü yaşadıkları hiçbir duyguyu aktaramayan kişiler kendilerini bir kapana kısılmış gibi hisseder ve bu durum ise bedenlerine yansır. Sürekli bedensel şikayet içinde olan aleksitimi hastalarında, baş ağrısı, karın ağrısı, mide bulantısı ve kusma gibi tipik belirtiler ortaya çıkar.

Aleksitimi, vücutta yüksek gerilime neden oluyor

Aksetimi hastalığına sahip olan bireyler genellikle yaşadıkları gerilim sonucunda, kanlarındaki stres hormonları yükselir. Çünü ifade edilemeyen duygu kendine bir çıkış yolu arar ve bir çatışma ortamı yaratır. Bu da uzun süreli oluşan kronik ağrılara, yüksek kan basıncı gibi hastalıklara neden olur.

Aleksitimi belirtileri

• Duygularını dış dünyaya ifade edememekten kaynaklanan psikomatik belirtiler,
  • Hem kendi hem de karşısındaki kişinin duygularını anlamkta ve tanımlamakta zorluk çekme,
  • Bayılmalar,
  • Baş ağrısı,
  • Mide ve bağırsak ağrıları( huzursuz bağırsak sendromu)
  • Kalp atışlarında hızlanma, taşikardi
Etiketler:

DOĞUM SONRASI DEPRESYONU

REJİM YAPMAYI NEDEN BU KADAR SEVİYORUZ?