huzurlu-olmak-icin-neler-yapilmali (1)

Huzurlu Olmak İçin Neler Yapılmalı?

Bedeninizdeki gerilimi boşaltmak ve ruhunuzdaki fırtınayı dindirmek için meditasyon ya da yoga uzmanı olmanıza gerek yok. İster evde ister işyerinde her gün birkaç dakikanızı kendinize ayırmanız ve önerdiğimiz yedi hareketi yapmanız yeterli.

1) Bir ağaç olduğunuzu hayal edin

Ağaç duruşu denge gerektirmekle birlikte şüphesiz yoganın en bilinen ve en basit pozudur. Zihinsel ve fiziksel enerjinin birbiriyle uyumlu olmasını sağlar. Sabah veya akşam yapabilirsiniz. Ayrıca neden gün içerisinde işyerinde de denemeyesiniz?

* Ayakta, sırtınız dik bir şekilde durun ve bakışlarınızı tam karşınızdaki bir noktaya odaklayın.

* Sağ bacağınızı kaldırın ve ayağınızı sol üst bacağınızın iç kısmına koyun.

* Dengenizi sağlamak için sol elinizi sol bacağınızın yanına koyun.

* Dengenizi sağladığınızda avuçlarınız birbirine bakacak şekilde iki elinizi solar pleksus yani mide hizasında birleştirin.

* Sakin bir şekilde derin nefes alıp vererek 10 saniye kadar bu duruşu korumaya çalışın.

* Sonra parmaklarınızı birbirine kenetleyip avuçlarınız göğe bakacak şekilde ellerinizi başınızın üzerine çıkarın. Sanki avuçlarınızla göğü itiyormuşsunuz gibi durun.

*Aynı hareketleri diğer ayağınızı kaldırarak tekrarlayın.

2) Sessizliğe gömülün

Gürültü kirliliğinin olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Trafiğin yarattığı uğultu, bilgisayarlardan çıkan sesler ve çalan telefonlar… Sonuç: Stres seviyemiz bilinçli ya da bilinçsizce maruz kaldığımız bu “seslerin” miktarıyla doğru orantılı olarak artıyor. İç dünyamızdaki olağan karmaşayı saymıyoruz bile! Psikolog Wayne W. Dyer’e göre, ortalama bir insanın aklından günde 60 bin farklı düşünce geçiriyor! Peki, bu şartlar altında nasıl huzur bulabiliriz? Bunun tek bir çaresi var, o da hem içimizde hem de çevremizde kısa bir süre de olsa sessizlik sağlamak. Mümkün olan her fırsatta kendinize sessizlik alanı yaratın. Örneğin birkaç önemli haberi dinledikten sonra televizyonu kapatın. Çalışırken arkada çalsın diye açtığınız müzik alışkanlığını bırakın. Telefonunuzu bir saatliğine “rahatsız etme” (DND) moduna alma veya tamamen kapama cesaretini gösterin. Kendinize televizyonsuz bir hafta verin. Bazı zamanlar hiç konuşmadan bir öğlen veya akşam yemeği yemeyi deneyin. Gürültü kirliliği yapan tüm parazitleri bertaraf etme alışkanlığını yavaş yavaş edinin. Böylece sadece sükûnet ve zihin açıklığı elde etmekle kalmayacak, aynı zamanda hem kendiniz hem de çevreniz için yeni ve kaliteli bir varoluş deneyimi edineceksiniz.

3) Bedeninizi gevşetin

Stresin etkisi altındaki bedenimiz kasılır ve sertleşir. Gün boyunca biriken tüm gerilimi boşaltmak için, eve döndüğünüzde uygulayabileceğiniz bir egzersiz öneriyoruz. Bu basit rahatlama tekniği beden terapistlerinin seansların başında sıklıkla uyguladığı bir teknik.

* Üzerinize bol ve yumuşak kıyafetler giyin. Mümkünse sırtüstü yere uzanın. Kollarınızı ve bacaklarınızı hafif açık tutun.

* Gözlerinizi kapatın ve kendinizi zorlamadan, peş peşe 3-4 kez burundan derin nefes alıp verin.

* Nefesinizi bu şekilde düzenledikten sonra, ağzınızı hafifçe açın. Bu andan itibaren kalça, karın ve üst bacak kaslarınızı gevşetin.

* Önce bir bacağınızı olabildiğince çok kasın ve bu sırada nefes alın. Dört saniye böyle durun ve sonraki dört saniye boyunca nefes vererek bacağınızı rahatlatın. Sonra aynı işlemi diğer bacağınıza uygulayın. Bunu 4-5 kez iki bacak için de uygulayın. Ardından aynı egzersizi kollarınız için yumruklarınızı sıkarak yapın.

* Kasma ve gevşetme işlemi bittikten sonra, sırtüstü ve tamamıyla hareketsiz kalın. Bu sırada çenenizin, kalça, karın ve üst bacak kaslarınızın tamamıyla gevşemiş olmasına dikkat edin.

4) Gözlerinizi dinlendirin

Bilgisayar ekranı önünde geçen saatlerin bedeli ağırdır. Genelde bu bize migren veya boyun ve kas ağrıları olarak döner. Bu ağrıların sebebi olan göz gerilimini azaltmak için “göz yogasından” esinlenilen aşağıdaki basit egzersizi uygulayabilirsiniz. Çünkü göz kaslarımızın, vücudumuzdaki diğer tüm kaslar gibi, bize acı hissettirmeden çalışabilmeleri için egzersize ihtiyacı vardır.

* Bir sandalyeye oturun, ayak tabanlarınız tam olarak yere bassın ve ellerinizi hafifçe üst bacaklarınızın üstüne, avuçlarınız tavana bakacak şekilde koyun.

* Büyük bir duvar saatinin karşısında olduğunuzu hayal edin ve başınızı hareket ettirmeden gözlerinizi 12’den 6’ya, sonra 1’den 7’ye, ardından da 2’den 8’e doğru oynatın. Tüm kadranı tamamlayana kadar buna devam edin.

* Egzersizi tam tersi yöne tekrarlayın.

Ayrıca gözlerinizi her yorgun hissettiğinizde, “palming” adı verilen egzersizi kolayca uygulayabilirsiniz. Avuçlarınızı ısıtmak için önce birbirine sürtün ve gözlerinizi kapatın, ardından ellerinizi gözlerinizin üzerine koyun. Beş dakika boyunca böyle durun. Burundan nefes alıp verirken, kendinize verdiğiniz bu “karanlık” molanın tadını çıkarın.

5) Bir ışık haresi imgeleyin

Fiziksel gerilimi rahatlatmaya ve görselleştirme yapmaya yarayan bu meditasyonu yataktan kalkmadan ve günlük işlerle boğuşmadan önce yapmak en ideali. Sizi hem sakinleştirir hem de canlandırır. Bu egzersizi literatüre kazandıran kişi ise yaratıcı imgeleme tekniklerinin öncüsü olan Amerikalı Shakti Gawain.

* Yere veya yatağınıza sırt üstü uzanın. Kollarınızı iki yana veya ellerinizi çapraz halde karnınızın üstüne koyun. Gözlerinizi kapatın ve sakince derin nefes alıp verin. Kendinizi mümkün olduğu kadar rahatlatın.

* Başınızı çevreleyen altın rengi bir ışık haresi imgeleyin. 5-6 kez nefes alıp verin.

* Işık haresini boyun bölgenize taşıyın ve bu esnada peş peşe 5 kez nefes alıp vererek yeni bir “bilinç” molası yaratın.

* Işık haresinin önce göğsünüze, sonra karın bölgesine ve ardından da kalçalarınıza indiğini hayal edin. Her etapta 5 kez nefes alıp vermeyi unutmayın.

* Şimdi bu ışıkla aydınlanmış olan bu beş bölgenizi imgeleyin.

* Derin nefes alın ve her nefes verişinizde enerjinin bedeninizin sol tarafından aktığını (başınızdan ayaklarınıza kadar) hayal edin. Yeniden derin nefes alın ve bu sefer de enerjinin bedeninizin sağ tarafından yukarı doğru çıktığını (ayaklarınızdan başınıza kadar) hayal edin. Bu şekilde üç kez üst üste enerji dolaşımını sağlayın.

6) Ellerinizi açın

Turp gibi sağlıklı ve huzurlu bir ruha sahip olmak için bedeninizdeki enerji akışını özgür bırakmalısınız, tıpkı fiziksel ve ruhsal temizlik için uygulanan Tibet öğretisi Kum Nye’de olduğu gibi. Zihninizi kemiren tüm o yorucu dış etmenlerden kurtulmak için fazla zamanınızı almayacak olan bu egzersizi deneyebilirsiniz.

* Bağdaş kurup oturun. Sırtınız ve boynunuz dümdüz olsun. Ellerinizi dizlerinizin üzerine koyun.

* Kollarınızı yavaşça göğüs hizanıza doğru kaldırın. Dirseklerinizi kırın ve avuç içlerinizi yere doğru döndürün.

* Yavaşça burundan nefes alıp ağızdan verin. Ellerinizi birkaç santimetre kaldırıp indirin. Bu hareketi elleriniz durma noktasına gelene dek giderek yavaşlayarak tekrarlayın.

* Ellerinizde sıcaklık ve batma hissi duyana kadar hareketsiz kalın.

* Dirseklerinizi bedeninizin her iki tarafına yaklaştırarak avuç içlerinizi yavaşça tavana doğru döndürün. Ellerinizin uçları birbirine değene kadar yaklaştırın ve sonra mümkün olduğu kadar uzaklaştırın. Dirseklerinizi bedeninizin yanında tutmaya devam edin. Bu hareketi üç kez tekrarlayın.

* Son olarak, avuç içleriniz tavanı gösterir şekilde dururken, yaklaşık bir dakika boyunca ellerinizi hızlı hareketlerle birbirine yaklaştırıp uzaklaştırın. Dirseklerinizi bedeninize yapışık tutmaya devam edin.

7) Ayaklarınıza masaj yapın

Bu neredeyse tüm Afrikalıların boş zamanlarında uyguladığı stres karşıtı bir yöntemdir. Hem kendinizi rahatlatmak hem de bedeninizdeki dolaşımı harekete geçirmek için uygulayabilirsiniz.

* Bağdaş kurup oturun. Avuçlarınızı ısıtmak için birbirine sürtün ve sağ ayağınızı ellerinizin arasına alın. Solaksanız, sol ayağınızı alın.

* İçgüdüsel olarak ayağınızı ovmaya başlayın. Size en çok rahatlama hissi veren noktalar üzerinde daha çok durun.

* Ayak parmaklarınızı tek tek ovun. Masajı sadece ayak tabanlarınızla sınırlı tutmayın; ayak bilekleri de genelde giydiğimiz ayakkabılardan dolayı özen gösterilmeye ihtiyaç duyar.

* Hafif dokunuşlar ve baskılarla masaja devam edin. Ellerinizin sizi yönlendirmesine izin verin.

* Sonra diğer ayağınıza geçin.

Ayak masajı yaparken aromaterapiden de yararlanabilirsiniz. Örneğin 4-5 damla tatlı badem esansiyel yağını kullanabilirsiniz. Rahatlama amaçlı esansiyel yağ tavsiyelerimiz ise lavanta ve ylang ylang.

 

 

Önceki Yazılar

Beş Adımda Doğru Karar

Sonraki Yazılar

Vazgeçmemiz Gereken Altı Düşünce