hormonal-dengeyi-koruma-yollari

HORMONAL DENGEYİ KORUMA YOLLARI

 

 

Hormonlarınızın altüst olduğunu mu düşünüyorsunuz? Beslenme alışkanlıklarınızı yeniden gözden geçirerek hormonlarınızı, dolayısıyla da sağlığınızı dengede tutabilirsiniz.

İlk cevap bulmanız gereken sorular “hangi” ve “neden” olmalı. Hangi hormonlarınız dengesiz ve bu neden kaynaklanıyor? Kan tahlili yaptırmak, bu soruları cevaplamak için iyi bir başlangıç noktası olabilir. Fakat cildinizin durumunu iki-üç ay boyunca gözlemleyerek de vücudunuzda neler olduğuna dair fikir sahibi olabilirsiniz. İşte, hormonal dengenizi sağlayacak olan beslenme tüyoları:

  • Somon, uskumru, hamsi, sardalye gibi yağlı balıklarla chia tohumu, keten tohumu ve tohum yağları, Omega-3 deposu gıdalardır. Bunlar, hücre zarını besleyerek vücudun hormonal dengesini korumasına destek olurlar.
    Bizim önerimiz: Omega-3 Complex, Nutriway, ₺128,30 (www.amway.com.tr)
  • Roka, ıspanak ve brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeleri öğünlerinizden eksik etmeyin. Ancak tiroit probleminiz veya tiroit sorunlarına yatkınlığınız varsa, brokoliyi çiğ tüketmek yerine haşladıktan sonra yemeyi tercih edin.
  • Detoks etkisi için bol su içmeyi ihmal etmeyin. Karaciğerinizi desteklemek için suyunuza taze limon da sıkabilirsiniz. Sabah uyandığınızda, içine limon sıkılmış ılık bir bardak su içmek vücudunuzun temizlenmesine yardımcı olur.
  • Polikistik over sendromu gibi rahatsızlıklar söz konusu olduğunda, araştırmalar az şeker tüketilen beslenme düzeninin hormon dengesi açısından daha faydalı olduğunu gösteriyor. Her öğün ve ara öğünde protein tüketmek ise kan şekerinizi düzende tutmaya yardımcı oluyor.
  • Eğer stresten yakınıyorsanız, kafein, alkol ve şekeri azaltarak öğünlerinize avokado, yeşil yapraklı sebzeler, kuruyemiş ve tohumlar eklemelisiniz. Meyan kökü çayı ve yemeklerinizin üzerine katabileceğiniz toz halindeki maca kökü de stres belirtilerini yok etmekte etkili besin kaynaklarıdır. Stresten arınmak için gün içerisinde dinlenmeyi ve iyi bir uyku düzenini de ihmal etmeyin.
  • Bazı kişiler için, süt ve süt ürünleri tüketmeye son vermek üreme hormonlarının dengelenmesi açısından faydalı olabiliyor. Ancak süt ürünlerini beslenmenizden çıkardığınız takdirde badem sütü, brokoli, tofu, tahin gibi süt içermeyen ama kalsiyum deposu olan besinler tüketmeye özen gösterin. Yavaş yavaş yeniden süt ürünleri tüketmeye başladığınız altı haftalık bir program uygulayarak, cildinizdeki değişiklikleri gözlemleyebilirsiniz.

Yazı: Tuğçe Temel

 

 

Önceki Yazılar

KİTAP ÖNERİSİ: TEKEŞLİLİK

Sonraki Yazılar

SEKS-POZİTİFLİK