hizlica-sakinlesmenin-bes-yolu

HIZLICA SAKİNLEŞMENİN BEŞ YOLU

 

 

Stres altında olduğunuz zaman nasıl sakinleşirsiniz?

Sizin için hazırladığımız bu ufak egzersizleri her yerde uygulayabilir ve kendinizi hızlıca yatıştırabilirsiniz.

Ellerinizi ovuşturun

Avuç içerinize hafif baskı uygulayarak masaj yapın. Bu masaj gerginliğinizin dinmesine yardımcı olacaktır.

Gözlerinizi kapatın

Sakinleşmek için en iyi yöntemlerden biri hiçbir şey yapmadan gözleri kapatmak ve uzanmaktır. Bu sayede düşüncelerinizi daha net anlayabilir ve sizde stres yaratan konuyu derinlemesine düşünüp kendinizle sakin bir şekilde tartışabilirsiniz.

Derin bir nefes

En basit ve etkili egzersizlerden biridir derin nefes alıp vermek. Nefes alın, beşe kadar sayın ve nefesinizi bırakın.

Kendinize sarılın

On saniyelik bir kucaklanma; kalp hastalığı riskini azaltabilir, stresi yenebilir, yorgunluğu azaltabilir ve bağışıklık sistemini güçlendirebilir. Yakınlarınızda kimse yoksa kendinize sarılın. Sımsıkı sıcak bir kucaklama sizi rahatlatacaktır.

Duvarları hareket ettirmeye çalışın

Ellerinizi duvara doğru bastırın ve bu hareketi 5-10 saniye tekrar edin. Bu egzersiz, gerginliğinizi atmanıza yardım olacaktır. Vücut ağırlığınızı sağlam, taşınmaz bir yüzeye aktardığınızda; sinir sistemi vücut üzerindeki kontrolünü yeniden kazanır.