gun-maratonu

HAYATINIZI 100 GÜNDE DEĞİŞTİRİN


Lilou Macé ve iki arkadaşı, birkaç başarısızlık yaşadıktan sonra, kendilerine en etkili görünen kişisel gelişim araçlarını birleştirmeye ve ardından 100 gün boyunca uygulamaya karar verirler.

İnternet tutkunu üçlü, deneyimlerini “video-blog”lar aracılığıyla raporlar. Kendi hayatlarının yanı sıra internet kullanıcıları tarafında da güçlü değişikliklerin meydana geldiğini gören üç arkadaş, başarmışlardır.
Maceraya önce internet üzerinden ücretsiz bir şekilde, sonra 2016’da iki uygulama kitabıyla kâğıt üzerinde devam ederler. Kişisel gelişim meraklıları alışık oldukları alıştırmalarla karşılaşacaklardır: Günlük tutmak, meditasyon, günlük raporlar… Ancak yöntemin özgünlüğü, ortaya koyduğu tezden kaynaklanıyor. Bir projeyi gerçekleştirmede önemli olan, niyetleri netleştirdikten sonra “bilinçli ortak yaratıcı”ya dönüşebilmek için kabul halinde olmak ve gelen günlerde kendini dönüşüme bırakmak. Size önerdiğimiz uygulamalar Lilou Macé yönteminin konsantre ve dolayısıyla özetlenmiş bir versiyonu olsa da, kendini gerçekleştirmenin büyük havuzuna balıklama atlamak için etkili bir tramplen sunuyor. Öncelikle projenizi açıklığa kavuşturmak ve engelleri tespit etmek için gereken süreyi kendinize tanıyın. Bunlar birer ön çalışmadır. Bu ilk etap için bazıları bir haftaya, bazıları ise bir aya ihtiyaç duyacaklar. Harekete geçmeye hazır hissettiğinizde, “100 gün maratonu” na başlayabilirsiniz.

ÖN ÇALIŞMALAR İSTEKLERİNİZİ NETLEŞTİRİN, PROJENİZİ BELİRLEYİN
Bu aşama her proje için kaçınılmaz bir öneme sahip. Bazıları açıkça kendilerininkini tanımlayabilmişken, bazılarıysa yaşamlarında değişiklik yapmak için bir amaç bulma arayışındadır ve güçlü ama belirsiz bir arzuya sahiptirler. Bununla birlikte, tanımlanmamış her niyet bir hayal kırıklığı kaynağıdır. Arzularınızı daha net kavrayabilmek için, Lilou Macé kişisel gelişimin iki temel değerinden bahsediyor:
Vizyon panosu ve kendi sözüne bağlılık.
İşte birkaç niyet örneği: İç huzurunuzu bulmak, bir hayat arkadaşıyla tanışmak, işinizi değiştirmek, özgüveninizi kuvvetlendirmek, daha faydalı hissetmek, yaratıcılığınızı geliştirmek…

Vizyon panonuzu tasarlayın
Amaç: Arzularınızın, ihtiyaçlarınızın, hayallerinizin gün ışığına çıkmasına izin vermek ya da tanımlanmışsa, projenizi somutlaştırmak.
Malzemeler: A4 veya A3 boyutunda birkaç kâğıt, bir dizi dergi, bir makas ve bir tüp yapıştırıcı.
Uygulama: Kendinize sakin ve yalnız kalabileceğiniz bir alan bulun. Dergileri karıştırmakla başlayın ve sizi iyi hissettiren resimleri ve kelimeleri kesin. Eğer projenizi belirlemişseniz, onunla alakalı şekilde seçin. Aksi halde, sadece hislerinize güvenin. Seçimlerinizi sorgulamayın, yargılamayın. Ardından, resimleri ve kelimeleri uygun gördüğünüz sırayla kâğıtlara yapıştırın. Vizyon panonuzu, yarım saatte tasarlayabileceğiniz gibi birkaç günde de oluşturabilirsiniz. Kolajınız tamamlandığında, onu içselleştirin. Resimlerin içine girin, kendinize zaman vererek size verdikleri duyguları hissedin. Sonrasında da bu tablonun anlattığı hikâyenin temalarını bulun. Hangi rüya, arzu veya ihtiyacı ifade ediyor? Ortaya çıkan baskın niyet nedir? Niyetinizi açıklığa kavuşturduktan sonra, onu yüksek sesle söyleyin. Böylece kendinize arzunuzu ifade etme izni verirsiniz.

Kendinize söz verin
Amaç: Bu sembolik eylem, hayali gerçeklikten ayıran ilk adımı atmayı ve böylece onu somutlaştırmak için harekete geçmeye hazırlanmayı sağlar. Bu, basit ama ciddi bir kendine bağlılık hareketidir. Projenin zaman içinde radikal bir şekilde değişip değişmediğine bakmayın. Önemli olan kendinizi harekete geçirmenizdir.
Uygulama: Günlük görevi görecek bir defter veya kâğıt üzerine tarihi not edin ve “Benim niyetim …” yazın. Ardından amacınızı kaleme alın ve aklınızı meşgul eden her şeyi not edin. Sözünüzü her gün veya günde birkaç kez tekrar okuyun.

Sizi değişime iten beş sebebi listeleyin
Amaç: Motivasyonunuzu derinlemesine incelemek, sadece sağlamlığını test etmeyi değil, aynı zamanda projenin altında yatan çeşitli sorunları da daha iyi anlamanızı sağlar.
Uygulama: Günlüğünüze, “…’ya ihtiyacım var” cümlesini yazın. Ardından, değişim isteğinizi motive eden beş sebep sıralayın.

 

ENGELLERİ BELİRLEYİN VE AŞIN

Dış engelleri (zamansal, maddi, ilişkisel…) tahmin etmekle başlayın ve bunları listeleyin. Ancak hayallerimizi takip etmede yaşadığımız güçlüklerin çoğu içeriden kaynaklanır. Genel olarak hayatla ve özellikle de kendimizle ilgili sınırlayıcı inançlarımızın sonucudurlar. Sınırlayıcı inançlarınızı bulun

Amaç: Gerçek içsel uyarılarınızı, sınırlayıcı negatif inançlardan ayırın.
Uygulama: Projenizi düşünün, aklınıza gelen dış engellerin değil, içsel olanların ürettiği tüm “ama”ları not edin. Bunlar, “Boş hayaller kurmamak gerekir”, “Değişmek için çok geç”, “Kaderimizde böyle yazılmış” gibi genellemeler veya “Yeterince iyi değilim”, “Şanssızım”, “Hep yanlış seçimler yapıyorum” gibi kişinin kendiyle ilgili olumsuz varsayımları şeklinde tezahür edebilirler.

Ardından, korkularınızın ve kanaatlerinizin her birini kesin kanıtlar talep eden bir yargıç gibi analiz edin: “Bu tartışılmaz bir şekilde doğru mu?” Kendinizi sorgularken hissettiklerinize dikkat edin ve cevapların su yüzüne çıkmasına izin verin. Bu egzersizi birkaç kez yapmaktan çekinmeyin.

Duygularınızı ifade edin
Amaç: Arzularını kabul etmek ve değişime karar vermek, eyleme geçmeyi engelleyen rahatsız edici duygular oluşmasını bazen tetikleyebilir. Amaç, onlara hapsolmamak için hissedileni ifade etmek olduğu kadar mesajlarını da duymaktır.
Uygulama: Stres, korku, öfke, sabırsızlık? Sizi işgal eden duyguyu boşaltana kadar günlüğünüze içinizi dökmekle başlayın. Sakinliğinizi geri kazandıktan sonra, içsel bilgeliğinize danışın ve duygunuzun size ne söylemeye çalıştığını kendinize sorun: Daha sabırlı olmak, rahatlamayı öğrenmek, yardım istemekten çekinmemek gibi.

Rutinden çıkın
Amaç: Yaratıcılığa tekrar kavuşabilmek için değişikliğe kapalı bir varoluşa teslimiyetten çıkmak.
Uygulama: Rutini kırmak için günlük alışkanlıkların kovanına çomak sokmak gibisi yoktur. İşe gitme yolunuz, giyim tarzınız, yemek menünüz gibi günlük alışkanlıklarınızdan en az beşini değiştirmeye çalışacağınız bir gün seçin. Andaki ilhamı takip etmekten ve “yoldan çıkışların” tadını çıkarmaktan çekinmeyin.

25 GÜN BOYUNCA

İlham veren üç araç seçin
Amaç: Burada hedef, hayallerini gerçekleştirmek için harekete geçmek ve ortaya koymak istediğimiz değişikliğin ilham dolu ve bilinçli ortak yaratıcısı olmak.
Uygulama: 25 gün boyunca, önerilen araçlardan en az üçünü seçin ve bunları günlük olarak uygulayın. Bu araçlar: Gözlem tablonuzu izlemek, ilham verici bir kitap okumak, bugünkü niyetinizi yazmak, hayalinizi gözünüzde canlandırmak, 100 gün maratonu görevini başarmaya karar vermiş arkadaşlarla buluşmak, niyet beyanınızı okumak, 100 gün maratonu ile aldığınız notları okumak, spor yapmak veya dans etmek, meditasyon yapmak veya dua etmek, sezgi günlüğünüze yazmak (Her gün sezginin size ne fısıldadığını sorun. Kendinizi yargılamadan not edin).

Günün bilançosunu çıkarın
Amaç: Bilinçli olarak değişime doğru yürümek.
Uygulama: Her akşam, geçirdiğiniz gün hakkında tekrar düşünmek için kendinize birkaç dakika ayırın. Neler gözlemlediniz, hissettiniz, öğrendiniz? Neleri kendinize çektiniz? Gözlemlerinizin yanı sıra, karşılaştığınız dirençleri ve blokajları, ayrıca güzel sürprizleri, mutlu tesadüfleri, keşiflerinizi ve büyüklerin yanında küçük başarılarınızı da not edebilirsiniz. Bilançonuzu şükretmek için üç sebeple bitirin. Bu şükranı kalbinizde ve bedeninizde hissedin.

25. GÜN

Rapor hazırlayın
100 gün maratonunun yüzde 25’ini tamamladınız.
Amaç: Projenizin gerçekleşmesinde hem kişisel zenginleşme hem de ilerleme açısından aldığınız yolu ölçün.
Uygulama: Sürecinizi 10 noktada özetleyin.
1. Son 25 günü başarılara ve faydalara odaklanarak gözden geçirin.
2. Hayal kırıklıklarınız üzerinde düşünün ve kendinize yeterince kararlı olup olmadığınızı sorun.
3. En faydalı bulduğunuz egzersizleri belirleyin.
4. Deneyimlerinizi çevrenizdeki hangi insanlarla paylaşabileceğinizi ve kimlerin sizi destekleyebileceğini kendinize sorun.
5. Kendiniz hakkında neler öğrendiğinizi düşünün.
6. Size göre bu süreçte ne olup bittiğini, özellikle de iyi neler olduğunu listeleyin.
7. Elde ettiğiniz sonuçlar hakkında ne hissettiğinizi yazın.
8. Başarısızlıklarınızı ve eksiklerinizi affedin.
9. Kendinize verdiğiniz sözü yineleyin veya niyetinizi gözden geçirin.
10. 25’inci günü kendinizi mutlu ederek ve sevdiklerinizle beraber eğlenerek kutlayın.

Bu değerlendirmeyi 50’nci, 75’inci ve 100’üncü günlerde de yapın. Ne kadar yol kat ettiğinize şaşıracaksınız.