Young woman with balloons running on a field

HAYATA BAKIŞINIZI DEĞİŞTİRİN

 

 

07:00 Uyanma vakti:

Karmakarışık duygularla dolusunuz. Uyku üzerine uzmanlamış nörofizyolojistler olumlu duygularla uyanmanın gün boyu pozitif bir etki bıraktığını söylüyor. Uyanırken, gün içinde sizi bekleyen işleri, halledilmesi gereken sorunları düşünmek yerine sizi mutlu edecek programlara odaklanın. Çocuklarınızla beraber yapacağınız kahvaltı ya da arkadaşlarınızla çıkacağınız yemeği düşünebilirsiniz. Kalkmadan önce yatakta sizi mutlu eden şeyleri düşünerek vakit geçirmek güne daha iyimser başlamanızı sağlayabilir.

10:00 İşyerinde:

Çözülmesi gereken sorunlarla baş etme zamanı. Sorun anında yaşayacağınız kaygıyı azaltmak için pozitif imgeleme tekniğini kullanabilirsiniz. Bu yöntem sorunu gerçekleşmeden kafanızda yaşayıp çözmenize yardımcı olur. Kendinizi çevreden soyutlayın ve gözlerinizi kapatın. Zihninizde olabilecek en kötü senaryoyu hayal edin. Yaşayabileceklerinizi mümkün olduğunca detaylandırmaya çalışın. O anda içinizden ağlamak mı geliyor? Öfkeleniyor musunuz? Sorunu bu şekilde gözünüzde canlandırdığınızda yaşabileceğiniz olumsuz duyguları olay olmadan önce yaşayıp bitirmiş oluyorsunuz. Ardından şu cümleyi söyleyin: “İstediğim bu değil!” Böylece asıl isteğiniz öne çıkar. Şimdi tüm bu görüntüleri kafanızdan silin. Biraz dinlenin ve aynı senaryoyu daha pozitif bir şekilde gözünüzün önüne getirin. Her şeyin daha ılımlı olduğunu ve sorunun kolayca çözüldüğünü düşünün. Yüksek sesle şunları söyleyin: “İşte istediğim şey!” Bu teknik isteklerimizi şekillendirirken daha net ve kararlı olmamızı sağlıyor.

13:00 Öğle yemeği zamanı:

İşlerden boğulmuş ve bin parçaya bölünmüş hissediyorsunuz. Yemeğe gitmeden önce, 20 dakika yürümeye çalışın. Ne çok yavaş ne de çok hızlı, sakin ve emin adımlarla yürüyün. Yavaşça derin nefesler alın ve diyaframınızı rahatlatın. İç sıkıntılarınızdan arındığınızı hissedeceksiniz. Yürüyüş esnasında çevrenizde gördüklerinize dikkat edin. Her detayı yeni bir ülkeye gelmişsiniz ve yeni keşifler yapıyormuşsunuz gibi inceleyin. Hiçbir şeyi kaçırmadığınıza emin olun. Yavaş yavaş sakinleştiğinizi hissedeceksiniz. Ağaçları, yaprakları inceleyip renklerin güzelliğini fark edin. Baharı ve doğanın döngüsünü düşünün. Her şeyin bir gün yeniden doğduğunu bilmek ne kadar cesaret verici değil mi?

16:00 Önemli bir görüşme saati:

Akşam olmak üzere ve üzerinize günün yorgunluğu çöktü. Bu durumdan kaçınmaya çalışmayın ve “-mış gibi” oyununu oynamaya başlayın. Sanki çok mutluymuşsunuz ve hayatınızdan memnunmuşsunuz gibi yapın. İyimserliğine imrendiğiniz birini düşünün. Kendinizi beş dakikalığına onun yerine koyun. Gülümseyin, gözlerinizi açın ve boynunuzu rahatlatın. Sevdiğiniz, sizi iyi hissettiren bir şarkı mırıldanın… İçinizdeki kara bulutların yavaş yavaş dağıldığını ve içinizi iyimserlik dalgalarının sardığını hissedeceksiniz. Hafiflediniz değil mi? İşte şimdi görüşmeye hazırsınız. Bu iyimser hava toplantınız boyunca devam edecek. Bilinçdışının fizyolojiyi de etkilediğini unutmayın.

18:00 Trafikte:

Trafik ilerlemiyor! Sinirleniyorsunuz. “Eve gitmem üç saati bulacak!”, “Çocuklar evde yalnız!”, “Daha eve gidip yemek hazırlayacağım!”. Böyle zamanlarda tansiyonunuz yükselmeye başlar ve kalp atışlarınız hızlanır. Bu hep en kötünün onun başına geldiğini düşünen tipik bir karamsar insan tepkisidir. Stresinizi kontrol altına almak için önce daha iyi olasılıkları düşünmeye başlayın; “Birazdan yol açılacak ve tam zamanında evde olacağım” gibi. Sonra iyi ve kötü düşünceleriniz arasında denge kurmaya çalışın. Geç kalmanız durumunda neler yapabileceğinizi düşünün. “Biraz geç kalsam bir şey olmaz, çocuklar uslu uslu bekler beni… Yemek için de pratik bir şeyler hazırlarım.” Sanmayın ki bu tarz düşünceler insanın kendisini kandırmasıdır, aksine pozitif düşünceler de en az karamsarlar kadar gerçektir.

21:00 Evde koltuğa uzanmışsınız:

Oturmuş kara kara gün içinde neleri yetiştiremediğinizi düşünüyorsunuz. Ailenizle, işinizle ilgili yapmanız gereken her şeyi yapıp yapmadığınıza dair kendinizi sorguluyorsunuz. Peki bunun yerine kısacık güne neler sığdırdığınızı düşünseniz, daha iyi olmaz mı? Başardığınız işleri düşünün, sizi mutlu eden, gururlandıran olayları bir kenara not edin. Bugün yeni ne öğrendiyseniz ya da hangi becerinizi geliştirebildiyseniz, hepsini yazın. Pozitif psikoloji uzmanları eksikliklerimize değil, sahip olduklarımıza odaklanmanın önemini vurguluyor. Kendinizin ve başardıklarınızın farkında olduğunuzda geleceğe daha umutlu bakabilirsiniz.

Okuma Önerisi:

Norman Vincent Peale, “Olumlu Düşünmenin Gücü” isimli kitabında olumsuz duygularımızı pozitif davranışlara dönüştürerek hayatımızı tümden değiştirme gücünü kendimizde bulabileceğimizi söylüyor.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

BAHAR ÇİÇEKLERİNDEN İLHAM ALIN

Sonraki Yazılar

DİVAN: EMMA STONE

Bir cevap yazın