gunde-20-dakika-yurumenin-saglik-uzerindeki-etkileri

Günde 20 Dakika Yürümenin Sağlık Üzerindeki Etkileri

 

 

Psikolojik ve fiziksel sağlığınızı iyi bir hale getirebilmek için spor salonlarına yüklü ödemeler yapmanız gerekmiyor. Günde 20 dakikalık yürüyüş yapıyor olmak size kendinizi iyi hissettirecek.

Tüm gün masa başında çalışıyor ve her yere araçlarla gidiyor olmak bizleri tembelleştirdi. Gün içinde neredeyse hiç hareket etmiyoruz. Bu hareketsizlik de zihinsel ve fiziksel sağlığımızı ciddi bir biçimde etkiliyor. Günde sadece 20 dakika ayırarak bu problemleri ortadan kaldırabilirsiniz.

Yürüyüş yapmanın sağlık üzerindeki altı etkisi:

1. Hareketlilik

Uzun süre hareketsiz bir biçimde oturuyor olmak kaslarınıza, omurganıza ve eklemlerinize zarar veriyor. Sonuç olarak da vücutta çeşitli alanlarda ağrılar başlıyor. Her gün 20 dakika yürüyerek tüm bu fiziksel sorunlardan kurtulabilirsiniz.

2. Kilo Kaybı

Hareketsizlik obezite gibi problemlere ve metabolizmanın yavaşlamasına neden oluyor. Ayrıca gün içinde tüketilen yüksek kalorili gıdalar da bu iki durumu tetikleyebiliyor. Günlük egzersizler yaparak sindirim sisteminizin iyileşmesini sağlayabilirsiniz.

3. Ruhsal Sağlık

Kasları güçlendirmenin, sindirim ve dolaşımı düzenlemenin yanı sıra, her gün yürüyüş yapmanız kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak ve hatta benlik saygınızı artıracaktır. Stres seviyeleri düşecek, kaygı sorunlarınız azalacak ve uyku problemlerini düzenlenecektir. Kendinizi daha sağlıklı ve daha pozitif hissetmek istiyorsanız, yürüyüş yapmak için muhakkak vakit ayırmanız gerekiyor.

4. Diyabet

Araştırmalar, günde sadece 20 dakika yürümenin bile diyabet riskini azaltabileceğini söylüyor. Diyabet sahibi insanlara da genelde egzersiz yapmaları öneriliyor.

5. Artan Enerji

Kendinizi her gün yorgun hissediyorsanız, tek yapmanız gereken şey 20 dakikalık bir yürüyüş. Araştırmalar, günde sadece 20 dakika yürüyen insanların daha enerjik ve daha az yorgun hissettiklerini söylüyor.

6. Hafıza

Beyninizi formda tutmak için yapabileceğiniz en iyi şey günde birkaç dakikalık yürüyüş olabilir.

 

 

Önceki Yazılar

Bibliyoterapi: Bu Ay Okuyabileceğiniz Kitaplar

Sonraki Yazılar

Kadın Özgürlüğünü Etkileyen Faktörler