gun-boyu-enerjik-kalmaniza-yardimci-olacak-oneriler

Gün Boyu Enerjik Kalmanıza Yardımcı Olacak Öneriler

Yorgunluk veya halsizlik hissi gün boyu yataktan çıkmama isteği uyandırıyor. Kendiniz toparlamak için bir fincan kahve içebilir veya ufak bir çikolata parçası yiyebilirsiniz. Ancak bunlar gün boyu enerjik kalmanıza yardımcı olmayabilir.

Gün boyu enerjik kalmak istiyorsanız alışkanlıklarını değiştirmeniz gerekebilir.

1. 7 Saat Uyuyun

Vücudunuzu ve zihninizi dinlendirmeniz için uykunuzu almış olmanız gerekiyor. Uykusuzluk stres, kaygı ve yorgunluk hissinin oluşmasındaki en büyük etken olarak görülüyor. Bu duruma engel olmak adına uyku düzeninize dikkat etmenizi önerebiliriz.  

2. Aydınlık Ortamlarda Çalışın

Güneş ışığı, doğal antidepresan olarak bilinen serotonin salgılanmasına destek oluyor. Sabah uyandığınızda pencereleri açın ve odanıza güneş ışığının girmesine izin verin. Ayrıca çalıştığınız ortamların da aydınlık olmasına özen gösterin.

3. Daha Fazla Protein Tüketin

Karbonhidratlarla dolu bir kahvaltı gün içerisinde yorgun ve halsiz hissetmenize neden olabilir. Bu durumu engellemek adına öğünlerinize daha fazla protein eklemesi yapabilirsiniz. Simit yemek istiyorsanız üzerine fıstık ezmesi sürebilir veya omlet yapıyorsanız içerisine ıspanak ekleyebilirsiniz. Daha fazla yiyecek tavsiyesi için “enerjik kalmanıza yardımcı olacak 10 besin” yazımızı okuyabilirsiniz.

4. Meditasyon Yapın

Dağınık bir zihin, büyük bir enerji kaybına sebep olur. Düşüncelerinizi toparlamak, enerjinizi yükseltmek, kaygı ve stresini azaltmak için meditasyon yapabilirsiniz.

5. Egzersiz Yapın

Vücudunuza enerji yüklemesi yapabilmeniz için gün içerisinde hareket ediyor olmanız gerekiyor. Her gün yapamıyorsanız bile haftada birkaç gün yürüyüş, koşu veya yoga gibi egzersizler yapmayı deneyebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Ne İstediğini Bilmek

Sonraki Yazılar

Çocuklar Nasıl Motive Edilir?