gorsellestirme-ile-bedeninizi-guclendirin

GÖRSELLEŞTİRME İLE BEDENİNİZİ GÜÇLENDİRİN

 

 

Gözlerinizi kapatın ve kendinizi sağlıklı, enerji dolu, ağrılardan ve kötü alışkanlıklardan özgürleşmiş olarak canlandırın. Bu tür egzersizler beyne olumlu sinyaller gönderir ve bunların vücuda aktarılmasını sağlar.

Görselleştirme, uzun bir süredir spor alanında atletizmcilerin performanslarını artırmak ve aynı zamanda da kazalarda hareket kabiliyetlerini kaybetmiş kişilerin fizik tedavi protokollerinde kullanılıyor. Nörobilimin son yıllardaki keşifleri beynin biçimlendirilebilir bir yapıya, yani yeni bağlantılar kurma yetisine sahip olduğunu ve bu nedenle aldığı mesajlara göre yeniden programlanabileceğini gösterdi. Mesajların gücüne ve tekrarına bağlı olarak, beyin bu doğrultuda devreler oluşturuyor. Pozitif görselleştirme yöntemi beyne kuvvetli bir mesaj göndermeyi öneriyor ve bunu kişinin kendini bir durumda hayal etmesiyle gerçekleştiriyor. Söz konusu durumu gerçekmiş gibi hissederken, beyin bir nevi kandırılıyor ve aldığı uyaranlara tepki veriyor. Bu yöntem tabii ki de tıbbi bir tedavinin yerine geçemez, ancak kuvveti artırabiliyor ve hatta tedaviyi hızlandırabiliyor.

NASIL YAPILIYOR?

Aşağıdaki egzersizleri kendi sesiniz veya tercih ettiğiniz bir kişinin sesiyle kaydedebilirsiniz. Bu sayede, gözlerinizi kapatıp hayalinizde canlandırmaya daha iyi odaklanabilirsiniz. Egzersizi ne kadar çok yaparsanız, o kadar kolaylaşır ve daha fazla sonuç alırsınız.

Rahatlayın: Relaksasyon ve nefes ile başlayın. Kendinize sessiz bir ortam bulun; oturun ve kaslarınızı gevşetin (ayaklarınızdan başınıza kadar), ardından dikkatinizi nefesinize getirin (derin, geniş ve uzun nefes alıp verin).

Kalbinizle düşünün: Görselleştirme yaparken, hayalinizde canlandırdığınız durumu mümkün olduğu kadar hissetmeye çalışın (duygulara ve hislere yoğunlaşın); “-mış gibi” oyun oynayan ve hayallerindeki karakterlere bürünen çocuklar gibi, hislerinizi dinleyin ve “film”in içine girin.

Gülümsemeyi unutmayın: Mümkün oldukça her defasında, iki görselleştirme arasında ve günün farklı saatlerinde gülümseyin. Farklı beyin görüntüleme deneyleri, gülümseme eyleminin endorfin (zevk hormonu) salgılattığını gösteriyor. Gülümsemek, stres ve dolayısıyla birçok hastalıktan sorumlu oksidasyon üzerinde olumlu bir etkiye sahip.

ENERJİ

Kalbinizi şımartın

Bünyenize uygun olması şartıyla bir egzersiz seçin; örneğin koşu olabilir. Telefon veya çalar saat kullanarak egzersiz sürenizi programlamayı unutmayın.

Rahat bir pozisyonda oturun. Vücudunuzu gevşetin, nefesinizi sakinleştirin.

Dışarı çıkıp koşmaya hazırlanın. Hazırlıkları görselleştirin; önce kıyafetlerinizi giyiyorsunuz, spor ayakkabılarınızın bağcıklarını bağlıyorsunuz gibi.

Dışarı çıkıp küçük adımlarla koşmaya başladığınızı hayal edin. Ayağınızın altındaki toprağı, burun deliklerinizden akciğerlerinize giren temiz havayı ve dışarı verdiğiniz ılık nefesi hissedin.

Sizi çevreleyen manzarayı hayal edin. Şehirde veya doğada, isteğinize göre manzarayı oluşturabilirsiniz.

Bacaklarınızdaki gücü hissedin. Sizi dengede tutmak için bacaklarınıza eşlik eden güçlü ama rahat kollarınızın hareketini hissedin.

Biraz terlemeye başlıyorsunuz ama hiç yorgun değilsiniz, aksine enerji dolusunuz. Bu güçlü ve özgür bedeni yaşamanın zevkini hissediyorsunuz.

Koşarken manzaranın tadını çıkarıyorsunuz. Tanıdığınız insanlara el sallayın.

Hayatta olduğunuzu hissedin.

Yavaşlayın. Alarm çaldıktan sonra normal yürüme hızınıza geri dönün.

Zevki hissedin. Zinde ve sağlıklı olmak inanılmaz keyif veriyor.

Yorgunluğunuzu dışarı üfleyin

Kaslardaki gerginliği azaltın, nefes egzersizini birkaç kez tekrarlayın. Organlarınızı oksijenle doldurmak ve hayat enerjisi akışını artırmak için görselleştirme gibisi yoktur. Unutmayın, soluduğunuz oksijenin çoğu, optimum şekilde çalışmasını sağlamak için doğrudan beyne gidiyor.

Yavaşça nefes alıp verin. Solunumunuza ve nefesinize odaklanın.

Her nefes alışta, kendinize “Enerjiyle doluyorum” deyin. Akciğerlerinizdeki oksijen daha sonra kanda dolaşıma giriyor ve hücreleri besliyor. Vücudunuzda ve organlarınızda izlediği yolu hayalinizde canlandırın.

Her nefes verişte, “Yorgunluk beni terk ediyor” diye tekrar edin. Zihninizde rüzgârın dalgalara dokunuşunu canlandırın.

Kendinizi enerji dolu hissedene kadar egzersize devam edin. “Bataryanızı” tam olarak şarj etmek için, temiz havayı son bir defa içinize çekin. Ardından, dikkatinizi aldığınız ve verdiğiniz nefes üzerinde tutarak, birkaç saniye daha nefes alıp verip.

FAZLA KİLOLAR

Daha az yiyin

Bu egzersiz öğün aralarında sık atıştıran ve asla doygun hissetmeyenlere tavsiye ediliyor.

Az önce pişirmiş olduğunuz yemeği ve şu an midenizde bulunan, sindirilmeyi bekleyen yiyecekleri düşünün. Güçlü ve enerji dolu olmanız için bu öğünün gereken tüm kalorileri içerdiğini aklınızda tutun.

Elinizi midenizin üzerine yerleştirin ve dairesel hareketlerle ovun. Midenizin tamamen dolu olduğunu ve artık başka hiçbir şey daha yiyemeyeceğinizi hayal edin. Bir ısırık daha alsanız, şişkin ve ağırlaşmış hissedecek kadar toksunuz.

Artık aç olmadığınızı düşünün. Siz tekrar yemek yemek istemeden önce birçok saat geçecek. “Uzun süre tok kalacağım” cümlesini tekrar edebilirsiniz. Bir sonraki yemeğe kadar bir şeyler atıştırmak istemiyorsunuz. Aç hissetmeden bekleyebiliyorsunuz.

Kendinizi daha ince hayal edin

Bu görselleştirme incelmeyle ilgili davranışları kendiniz için daha erişilebilir hale getirmenizi sağlar.

Kendinizi sahip olmak istediğiniz bedende hayal edin. Zayıf, sıkı ve çeviksiniz.

Bu bedeninize sahip olmaktan duyduğunuz zevki, hareket ederken ve giyinirken aldığınız keyfi hissedin (zihninizde detaylı sahnelerle canlandırın). Hayalinizde kendinizi yürürken, koşarken, aynada beğeniyle kendinize bakarken canlandırın ve şunları söyleyin: “Zayıfım, bedenimde kendimi iyi hissediyorum, fazla kilolarımdan kurtuldum.”

UYKU

 Mavi dalgayı çağırın

Uykuya dalmada zorlanma, gece uykudan uyanma veya çok erken uyanma. Enerji uzmanları bu görselleştirmeyi zihin ve bedeni akışa bırakabilmek ve hafifletmek için öneriyor.

Nefesinizi sakinleştirin. Sırtüstü yatarak, kollar vücudun yanında, boynunuz yastıkla destekli, bacaklarınız paralel, dikkatinizi nefes alıp verişiniz üzerine getirin.

Kaslarınızı serbest bırakın. Kalçanızı gevşetin. Çenenizi düşürün.

Mavi bir ışık dalgası hayal edin. Ayak parmaklarınızdan itibaren sizi örterek ve kaslarınızı gevşeterek yukarı doğru çıkıyor.

Bu mavi dalganın yumuşaklığını ve vücudunuzun şilte üzerindeki ağırlığını aynı anda hissedin. Sinirlerin ve kasların gevşemesiyle, bedeninizin yoğunluğunun ve hacminin arttığını hayal edin.

Işık dalgasının getirdiği huzuru duyumsayın, mavi ışık dalgası başınızın üstüne doğru nazikçe ilerliyor.

Vücudunuz ağırlaşırken, zihniniz boşlukta yüzüyor. Bu ışığı görselleştirin ve bu defa tam tersi yönde gittiğini gözünüzde canlandırın.

Kendinize, “Dalga yukarı ve aşağı hareketini sürdürürken yavaşça uykuya dalıyorum” deyin.

Egzersizi gerektiği kadar tekrarlayın.

SİGARA

İğrenme hissini uyandırın “Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu” isimli kitapta, ünlü sigara bırakma yöntemini paylaşan Allen Carr, sigara içenlere tüm izmaritleri suyla dolu bir kavanoza koymalarını ve karışımın günler boyunca aldığı rengi akıllarında tutmalarını öneriyor. Sigara içenleri; kanalizasyon suyu, kimyasal atıklı gölet ve çamur birikintileri gibi iğrendirici görüntülerden yararlanmaya ve bu görüntüleri sigara yakmak istediklerinde zihinlerinde canlandırmaya davet ediyor. Siz de bir kavanozu (gerçekte veya hayalinizde) izmaritlerinizle doldurabilir ve sigaraya her uzandığınızda, iğrendirici bir sıvı veya zehirli bir duman görüntüsünü zihninizde canlandırabilirsiniz. Sigaranızı söndürün Günde birkaç kez, kendinizi büyük ve boş bir kristal kül tablasına sigaranızı söndürürken ve “Son sigaramı söndürüyorum, artık sigara içmek istemiyorum” derken hayal edin. Beyninizin bu mesajı kaydetmesi için bu egzersizi uykuya dalmadan önce tekrarlayabilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

ETİK GÜZELLİK

Sonraki Yazılar

SİZİ NE MUTLU EDİYOR?