geceleri-yenmemesi-gereken-yiyecekler

GECELERİ YENMEMESİ GEREKEN YİYECEKLER

 

 

Aç bir karınla uykuya dalmanın zor olduğunu biliyoruz. Ancak buzdolabının kapağını açmadan önce ne yiyeceğinizi düşünmeniz gerekebilir. Bazı yiyecekler hem sağlığınızı hem de uykunuzu etkileyebilir.

Uyumadan önce yememeniz gereken yiyecekleri derledik.

  1. Yağlı yiyecekler

Mide, ağır yağlı yiyecekleri sindirebilmek için büyük bir enerji harcar. Eğer rahat bir uyku istiyorsanız, yağlı yiyeceklerden uzak durmanız gerekir.

2. Kırmızı et

Az yağlı kırmızı etleri akşam menünüzden çıkarmanızı öneririz. Çünkü etin sindirimi oldukça zordur. Et yerine balık, yeşillik veya tavuk gibi gıdalar tüketebilirsiniz.

3. Tatlı

Yatmadan önce tatlıdan vazgeçmeniz için iki neden sunabiliriz: Birincisi, tatlı enerjinizi yükseltecektir. Bu nedenle uykuya dalma süreciniz zorlaşacaktır. İkincisi ise tatlı, açlık hissinizi daha da kuvvetli bir hale getirir. Bu da gece açlık hissiyle uyanmanıza neden olabilir.

4. Çay ve kahve

Kahve ve çayın uykuyu açtığını biliyoruz. Bu nedenle gece tercih edilmemesi gerekir. Sıcak bir şeyler içmek istiyorsanız bitki çaylarını tercih edebilirsiniz. Bitki çayları hem sakinleşmenize hem de rahatça uykuya dalmanıza yardımcı olacaktır.

5. Çikolata

Ufak bir parça bitter çikolata tüketmenin hiçbir zararı yok. Ne de olsa mutluluk hormonu salgılamaya yardımcı oluyor. Unutmamanız gereken tek nokta o parçanın büyümemesidir.

6. Alkol

Birçok insan geceleri daha hızlı uykuya dalabilmek için bir kadeh şarap içmeyi tercih eder. Aslında, bu etki aldatıcıdır. Alkol kötü bir mideyle, baş ağrısıyla ve susuzlukla güne başlatır.

7. Baharatlı yiyecekler

Baharatlı yiyecekler mide rahatsızlıklarına sebep olabilir. Bu da kötü ve ağrılı bir gece geçirmenize neden olabilir.

 

 

Önceki Yazılar

ORGAZM NEDİR, KADINLARDA ÇOKLU ORGAZM NASIL OLUR?

Sonraki Yazılar

İLİŞKİNİZE RENK KATIN