fiziksel-aktivite-neden-onemli

Fiziksel Aktivite Neden Önemli?

 

 

Sağlığınız için fiziksel aktivitenin gerekli olduğunu biliyor, ancak başlamakta zorlanıyorsunuz. Yavaşça ve sürdürülebilir şekilde harekete geçebilmenizi sağlayacak önerimizle bu döngüyü kırabilirsiniz.  

Zevk alın

“Fiziksel aktivitenin olumlu etkilerinden tam olarak faydalanabilmek için, haftada en az üç kez ve en az bir saat sürekli bir fiziksel aktivite yapmak gerekiyor” diyor kineziterapist Philippe Gomez ve buna hayat boyu devam edilmesi gerektiğini vurguluyor. Bu nedenle eğlenceli aktiviteler seçmek önem taşıyor. Eğer istersek çeşitlendirebilirsiniz de: Dans, tenis, boks, eskrim vb. Hatta şarkı söylemek, vücudun en büyük kası olan diyaframı çalıştırıyor. Öte yandan, fiziksel aktiviteyi yaşınıza göre seçmeniz gerekiyor. Eğer gençseniz, beş ila 10 kilometre arasında koşabilirsiniz. Yaşlandıkça, tempolu yürüyüşe geçmek daha iyidir. Eğer spora ilk defa başlayacaksanız veya uzun süre ara verdiyseniz, aşamalı olarak başlamanızda fayda var; örneğin haftada bir saat yerine, haftada üç kez 45 dakika gibi. Egzersiz süresini 20 dakika, 30 dakika gibi azar azar artırın. Ayrıca engel sahibi olunsa bile vakaların %95’inde fiziksel aktivitenin mümkün olduğunu unutmayın. Vücut için en kötüsü hareketsizliktir.

Doğru zamanı seçin

Koşu, yürüyüş, yüzme veya fitness olsun, egzersizi yemekten önce yani ağırlaşmadan yapmak iyi bir fikir. Örneğin eğer mümkünse işe bisikletle ya da yürüyerek gitmek ve sonra kahvaltı yapmak, neden olmasın? Yemekten hemen sonra egzersiz yapmaktan kaçınmanın bir sebebi de egzersizin sindirimi engellemesi. Ayrıca akşamları aşırı fiziksel aktiviteden kaçının, aksi takdirde uyuyamayabilirsiniz. Enerji artıran duruşları yapmadığınız sürece tıpkı yoga gibi serbest yüzme, Tai Chi ve çigong da akşamları çok faydalı olabilir. Önemli olan, deneyerek aktivite esnasında ve sonrasında nasıl hissettiğinizi görmek. Spor her zaman kişiye özgü olmalıdır.

Kilo verin

Sabahları aç karnına düzenli olarak orta zorlukta bir fiziksel aktivite yapabilirsiniz. Mikro beslenme uzmanı, diyetisyen Didier Chos, bunun özellikle yağları yakıt olarak tüketmek için oldukça etkili olduğunu açıklıyor. 30 dakikadan bir saate kadar hızlı yürüyüş veya hafif koşu yapılabilir. Egzersiz sırasında kendinizi iyi hissetmek ve kalbi yormamak için kriter ise konuşabilmek ama şarkı söyleyememek. Takip eden bir saat içinde kuvvetlendirici bir kahvaltı yapın. Ancak hamur işi yasak, kaslar için protein gerekiyor; yumurta, tavuk, dana jambon, peynir, hatta mükemmel bir omega-3 kaynağı olan sardalya ve organik ekmek yiyebilirsiniz. Kahvaltınızı bir meyve ve sıcak bir içecekle tamamlayın. Her koşulda spor yapmak için hafif olmalısınız, çünkü fiziksel aktivite sindirim çalışması için gerekli olan tüm enerjiyi toplar. Yoğun bir kardiyo egzersizinden yarım saat önce sadece bir meyve veya meyve püresi yiyebilir ve su içebilirsiniz. Proteinli bir yemek ise önceki günden veya spordan dört saat öncesinde vücutta depolanır. Enerji için ise karbonhidrat ve sebzenin yanı sıra biraz da yağ gerektiğini unutmayın.

 

 

Önceki Yazılar

Altı Adımda Zihninizi Boşaltın

Sonraki Yazılar

İlham Veren Cümle: Yonca Şahinbaş