farkindalik-meditasyonun-uygulanisi-ve-faydalari

FARKINDALIK MEDİTASYONUNUN UYGULANIŞI VE FAYDALARI

 

 

Meditasyon yapmanın hayatımız üzerinde birçok etkisi var. Bu etkileri iki kategoride ayırabiliriz. İlk olarak meditasyon yapmak; sağlığa ve genel refaha, stresi azaltmaya, odaklanmaya ve esnekliğe fayda sağlar. İkinci olarak ise meditasyon, zihnin nasıl çalıştığına dair fikir edinmemizi sağlar. Bu da kalbi açar ve kendimize ve başkalarına karşı nasıl yaklaşmamız gerektiğini gösterir bizlere.

Farkındalık Meditasyonu

Farkındalık meditasyonunu uyguladığımızda, zihnimizle daha derinlemesine çalışmayı öğrenir, düşünce ve duygularımızı daha net bir şekilde anlayabiliriz. Stres, panik ve öfke gibi duyguların kontrolünü meditasyon ile dengeleyebiliriz.

Bu hayati dönüşüm, yaşamımızda kayda değer değişiklikler yapabilir.

Bilinci artırma ile hayatımıza giren değişiklikler:

  • Artan esneklik, anlayış ve tolerans
  • Kendimizin ve başkalarının beklentilerini daha şeffaf görmek ve yorumlamak
  • Daha fazla nezaket ve şefkat
  • Geliştirilmiş özgüven
  • Olumlu duygusal tepkiler ve ilişkiler

Farkındalık meditasyonu uygulaması

Zihnin düşünmek için doğal bir eğilimi vardır. Kafanızdaki sesleri meşgul edecek bir görev yaratmaya çalışın. İlk farkındalık meditasyonunuzu yaparken zihniniz buna engel olmaya çalışabilir. Bu nedenle zihninizi basit nesnelere odaklayarak başlayabilirsiniz:  

Sesler

İlk olarak etrafınızdaki belirgin seslere odaklanın. Daha sonrasında dışarıdan, daha uzaktan gelen sesleri duymaya çalışın.

Bedensel duyumlar

Kollarınızı kucağınızda, bacaklarınızı ise sandalyede dinlenirken hissedin. Giysilerinizin vücudunuza temasını hissedin. Kaçmaya çalıştığınız her türlü ağrı, kas gerginliği ya da endişeli hislerinize odaklanın. Bu duyguların ortaya çıkışlarını ve değişimlerini hissedin.

Düşünceler

Düşünceleriniz ortaya çıktığında, üzerinizden geçip gitmesine izin verin. Hiçbir düşünceyi sabitlemeyin.

Nefes

Rahatlamaya çalışırken nefesinize odaklanın. Nefes alış verişleriniz hızlıysa eğer nasıl sakinleştiğini ve düzene girdiğini fark edeceksiniz.

Farkındalık meditasyonu anda kalmayı amaçlar. Anın tadını çıkarın.

 

 

Önceki Yazılar

FİLM ÖNERİSİ: UMUDUNU KAYBETME

Sonraki Yazılar

“SENİ SEVİYORUM” DİYEMEMEK