evden-calisanlar-icin-motivasyon-artiracak-oneriler

Evden Çalışanlar için Motivasyon Artıracak Öneriler

Sabah koşuşturmalarına fazlasıyla alıştık. Toplu taşımalardaki yoğunluk, sabah kahvesi ve iş arkadaşlarımızla sınırsızca yaptığımız konuşmalar… Şu an birçoğumuz Covid-19 salgını nedeniyle işlerimizi evden yürütmeye başladık. Doğal olarak rutinimizden kopmak bizleri biraz telaşlandırdı. Sorumluluklarımızı aynı şekilde devam ettirebilmek için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor?

Birçoğumuz için evde çalışmak çok yeni bir deneyim. Kimi bu durumdan memnun kimisi de şikâyetçi. Sonuçta, yeni bir program oluşturmamız gerekti ve bu programa alışabilmek için de biraz zamana ihtiyacımız var.

Zamanınızı doğru bir şekilde yönetmenize ve yeni bir çalışma rutini oluşturmanıza yardımcı olacak beş basit kural yazdık.

1. Çalışmak için hazır olun

Uzun saatler uyumanın, kahvaltıyı istenilen saate yapmanın veya işin başına geçmek için saatlerce beklemenin daha cazip olduğunun farkındayız. Ancak unutmayın ki beyin alışkanlıkları çok çabuk kabul eder ve bu durum da işe dönüş zamanlarında problemler yaşamanıza sebep olabilir.

Sabah alışkanlıklarınızı devam ettirmenizi önerebiliriz. İşe gitmeden önce kaçta kalkıyordunuz, kahvenizi kaçta içiyordunuz veya ofisinize gitmek için kaç dakikalık veya saatlik bir yol gidiyordunuz?

Sabah alışkanlıklarınızın bir kısmını yerine getirmeniz, işinize daha kolay odaklanmanıza yardımcı olabilir.

2. Kendinize çalışma alanı hazırlayın

Kanepe ve televizyon rahatlama ile ilişkilendirilir. Evde çalıştığınız bu dönemler için kendinize muhakkak özel bir alan hazırlamanız gerekir.

Çalışma alanınızı her şey elinizin altında olacak şekilde düzenleyin. Böylece her beş dakikada bir mutfağa veya yan odanıza gitmenize gerek kalmaz. Birlikte yaşadığınız kişileri de sizleri rahatsız etmemesi için uyarabilirsiniz. Bu sayede dikkatinizi koruyabilirsiniz.

3. Planlama yapın

İki şekilde planlama yapabilirsiniz: ilki, ofise gider gibi erken bir saatte kalkar, kahvenizi içer ve işinizin başına geçebilirsiniz. Yani aynı rutini devam ettirirsiniz. İkincisi ise işlerinizi hızlı bir şekilde yapar ve geri kalan zamanı da kendinize ayırırsınız: meditasyon, yoga yapabilir veya sevdiğiniz insanlarla iletişim kurabilirsiniz.

4. İş arkadaşlarınızla iletişim halinde olun

Evde çalıştığınız için kendinizi kapatmamalısınız. İş arkadaşlarınızla sürekli olarak iletişim halinde kalmaya çalışın çünkü onlar sizin için motivasyon kaynağıdır.

Belki birlikte kahve içemiyor olabilirsiniz ancak güncel haberleri tartışabilir veya onlardan tavsiyeler alabilirsiniz.

5. Mola vermeyi unutmayın

İş yerindeyken boş zamanlarınızı nasıl geçirdiğinizi düşünün. Muhtemelen sosyal medyada vakit geçiriyorsunuzdur. Evde olduğunuz dönemleri değerlendirin ve yeni tarifler yapmayı deneyin.

Evden çalışmanın birçok avantajı ve dezavantajı vardır. Disiplinli olmanız bu durumu daha keyifli bir hale getirmenize yardımcı olabilir.

 

 

Önceki Yazılar

Yeni Çağın Yeni Kompleksleri

Sonraki Yazılar

ZİHNİNİZ BEDENİNİZİ NASIL İYİLEŞTİRİR?