erteleme-aliskanligindan-nasil-vazgecilir

Erteleme Alışkanlığından Nasıl Vazgeçilir?

“Yarın halledebilirim, daha çok zamanım var, şu an buna harcayacak enerjim yok, elbet bir zamanı vardır…” Günlük yaşamımızda hangimiz bu cümleleri kurmuyoruz ki?

Yapmamız gereken büyük veya küçük, önemli veya önemsiz birçok şeyi erteleme eğilimindeyiz. Şaşırtıcı bir şekilde ertelemek bazı zamanlarda iyi olabiliyor çünkü önemsiz veya gereksiz şeyler için enerji harcamamış oluyoruz. Ancak bir diğer taraftan da ertelemek, iş yaşantımızı zora sokabiliyor ve hedeflerimizin önünde büyük bir engel olabiliyor. Peki, ertelemeyi nasıl bırakabiliriz? Aşağıdaki maddeler size bu konuda yardımcı olabilir.

1. Tam olarak ne yapmak istediğinize karar verin.

Evet, ilk adımınız kesinlikle ne istediğinizi bilmek olmalı. Yazar Kevin Hogan, insanların net bir amacı olduğunda daha istekli bir şekilde hareket ettiklerini söylüyor. Bu nedenle de ne istediğinize karar verin ve sonrasında da adım atmak için neler yapabileceğiniz araştırın.

2. Görevlerinizi planlayın

Büyük planlar yapmak çoğu zaman o planı ertelemeye neden olabiliyor. Çünkü bu kadar büyük bir planın zaten hemen olamayacağı söyleniyor ve bu bahaneye sıkı sıkıya tutunuluyor. Görevlerinizi planlayın: en zor olanları ilk sıraya alın, daha basit görevleri ise listenin sonuna ekleyin. Hiçbir detayı atlamadığınızdan emin olun.

3. Odaklanın

Eğer o hafta işinizi bitirmek için eve kapanmanız gerekiyorsa kapanın. Sosyal medyayı ufak bir süreliğine kapatın. Çevrenizdeki insanlara yoğun olduğunuzu ve çalışacağınızı açıkça söyleyin. Odaklanmanıza engel olacak her şeye ufak bir mola verin. İşinizi bitirdikten sonra kendinizi ödüllendirin ve boş vaktinizi sevdiğiniz insanlarla geçirin.

4. Harekete geçmek için beklemeyin

Bir işe başlamadan önce çok fazla düşünürüz: “verdiğim çabaya değecek mi, gerçekten başarılı olacak mıyım, belki de boş bir çaba gösteriyorumdur.” Tüm bunlar işlerimizi ertelemek için muhteşem bahaneler. Tüm bu olumsuzluklara engel olmak için düşünmeyi bir kenara bırakın ve direkt harekete geçin. Evet, bunun zor olduğunun farkındayız. Olumsuz düşüncelerinizi olumlu olanlar değiştirin: “bu kadar çok çalışıyor olmanın sonuçlarını kesinlikle alacağım, şu an çok fazla vakit harcıyorum çünkü hedefime ancak bu şekilde ulaşabilirim veya bu işi yapmaktan keyif alıyorum” gibi.

5. Aylık programlar hazırlayın

Bu programlara her hafta ne kadar ilerlediğinizi, işinizi bitirmek için veya hedefinize ulaşmak için neler yaptığınızı yazabilirsiniz. Bu program sizin için muhteşem bir motivasyon kaynağı olacak.

6. Amaçlarınızı düşünün

Başlangıçta muhakkak kendinizden, yaptığınız işten veya hedeflerinizden şüphe duyacaksınız – ki bu çok normal. Ve bu düşünce hedefinize ulaşıncaya kadar sizi kemirip duracaktır. Bu tür durumlarda hedefinize ulaşınca neler yapıyor olacağınızı, hayatınızın nasıl şekilleneceğini ve etrafınızda kimlerin olduğunu hayal edin. Yani bir nevi imgeleme yapmayı deneyin. Eğer hayal ettiğiniz yerde olmak sizi motive ediyorsa, durmayın ve çalışmaya devam edin.

7. Mola verin

Evet, çalışmak, işleri hemen halletmek çok önemli olabilir. Ama hiçbir şeyin sizden daha önemli olmadığını da hatırlatmak isteriz. Ara ara mola verin; arkadaşlarınızla vakit geçirin, egzersiz yapın veya çeşitli hobiler edinin. Bu sayede ruhsal anlamda kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Algı Oyunları

Sonraki Yazılar

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler