enerji

ENERJİNİZİ YÜKSELTMENİN YOLLARI

 

 


Enerjinizi üst seviyeye taşımanın yolu,  uyku düzeninizde bazı değişiklikler yapmaktan geçiyor olabilir. 

KENDİNİZE DİNLENME İZNİ VERİN

Biliyoruz, o raporu sabaha yetiştirmeniz gerek. Ya da bütün gün deli gibi çalıştınız ve şimdi en sevdiğiniz dizinin bir bölümünü daha izlemenin cazibesine dayanmanız çok zor. Ama her gece deliksiz olarak ortalama yedi saat uyumanız gerekiyor. Ve uyku, hayattaki öncelikleriniz arasında ilk sıralarda olmalı. Unutmayın, enerji seviyeniz kadar yaptığınız egzersizlerde sonuç almanız da yeterince dinlenmenize bağlı.

UYKU HİJYENİNİZİ ARTTIRIN 

Yatmadan önceki saat içinde tabletinizle vakit geçirmek, e-postalarınıza cevap vermek veya televizyon izlemek beyninizi hareketlendirebilir. (Elektronik aletlerin yaydığı mavi ışık, uyku hormonu melatoninin oluşumunu engeller.) Onun yerine banyo yapmak, kendine güzel bir bitki çayı hazırlamak ve kitap okumak, sizi rahatlatarak uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Aynı zamanda yatak odanızı serin ve sessiz tutmanız da yardımcı olabilir. Mayo Kliniği’nden Uyku Uzmanı Timothy Morgenthaler, aldığınız uyku kadar düzenli uyanma saatinin de önemli olduğunu belirtiyor. Her gece aynı saatte yatıp, sabah aynı saatte uyanmak (yarım saatlik esneme payıyla) vücudunuzu uykuya dalması ve uyanması gereken saatlere alıştırır.

UYKUNUZU BOZAN ŞEYİ BULUN 

Düzenli uyku saatleriniz olmasına rağmen sabahları tazelenmiş bir şekilde uyanamıyorsanız, gizli bir uyku probleminiz olabilir. Sorunu anlamak için iki hafta boyunca bir uyku günlüğü tutun: Yatağa giriş saatinizi, uyku öncesi yaptıklarınızı, gece yarısı uyanmalarınızı, uykuya dalmak için geçen süreyi, kaçta uyandığınızı ve uyandığınızda ne kadar iyi hissettiğinizi not alın. Tüm bu somut bulgularla birlikte doktorunuzu ziyaret edin.  Zira doktorunuz sizi muayene ederek veya uyku laboratuvarında bir gece misafir olmanızı sağlayarak, uyku apnesi gibi hastalıkları keşfedebilir.

DOKTORUNUZU DİNLEYİN

Uykuyla ilgili bir probleminiz yok ama enerjiniz yine de düşükse, bir doktor kontrolünden geçme zamanınız gelmiş olabilir. Ailenin her iki tarafında yaygın görülen hastalıkları doktorunuzla paylaşın. Geçtiğimiz birkaç ay boyunca yaşadığınız tüm fiziksel, duygusal ve zihinsel değişiklikleri de göz önüne alın. Doktorunuza ne kadar çok bilgi verebilirseniz, size o kadar yardımcı olur. Belki de basit bir kan testiyle eksik olan vitamin ve mineralleri tespit edip size bunları önerebilir.

KENDİNİZE İYİ GELİN 

Depresyon zihniniz ve bedeninizle oynarken yoğun bir yorgunluk hissedebilirsiniz. Geçtiğimiz ayı nasıl geçirdiğinizi bir düşünüm. Uzun zamandır var olan boşluk hissini besleyip durmuş olabilirsiniz. Belki de keyif aldığınız aktiviteleri artık daha az yapıyorsunuz… Depresyon hırkanızı çıkarıp sosyal hayata bir ucundan bulaşmak, sevdiğiniz şeyler için zaman ayırmaya başlamak, hatta başlangıçta zor da gelse egzersiz yapmak, enerjinizi arttırmaya yardımcı olur.

 

 

Etiketler: