enerjik-kalmaniza-yardimci-olacak-10-besin (7)

ENERJİK KALMANIZA YARDIMCI OLACAK 10 BESİN

 

 

Sağlıklı besinler fiziksel ve zihinsel olarak daha dengeli ve zinde hissetmenize yardımcı olur. Menünüze ekleyeceğiniz bu 10 besin gün içerisinde daha neşeli ve aktif kalmanıza yardımcı olabilir.

1. Kinoa

Kinoa kahvaltı ve öğle yemeği için harika bir tercih olabilir. Yüksek besin kaynağı olan kinoa magnezyum, demir, çinko, kalsiyum ve fosfor mineralleri açısından oldukça zengindir. Gün içerisinde tükettiğiniz 100 gr kinoa, birkaç saat boyunca enerjik kalmanıza yardımcı olur. Tavuklu kinoa salata tarifimize buradan ulaşabilirsiniz.

2. Mercimek

Mercimek, proteinler ve kompleks karbonhidratlar bakımından oldukça zengin bir besindir. Bu sayede vücudun uzun süre enerjik kalmasına yardımcı olur. Yeşil mercimek salatası tarifimize buradan ulaşabilirsiniz.

3. Avokado

Avokado yüksek kalorili bir besin olarak biliniyor. Ancak yağ ve protein açısından oldukça zengin bir besindir. Avokado, cildin yenilenmesine yardımcı oluyor ve yaşlanma sürecini yavaşlatıyor.

4. Yosun

Yosun en önemli iyot kaynaklarından biridir. Bu besin niyasin, potasyum, magnezyum, kalsiyum ve demir bakımından da oldukça zengindir.

5. Yumurta

Yumurta dünyadaki en sağlıklı yiyeceklerden biridir. A, B 2, B 5, B 15 Vitaminlerini barındıran yumurta, demir, fosfor, selenyum ve beyin gelişiminde güçlü bir rol oynayan kolin bakımından oldukça zengin bir besindir.

6. Zeytinyağı

Zeytinyağının birçok faydası bulunuyor. E Vitamini kaynağı olan zeytinyağı, reaktif oksijen türlerinin vücut üzerindeki olumsuz etkilerini önleyen güçlü bir antioksidandır. 

7. Greyfurt

A ve C Vitaminleri bakımından zengin olan greyfurt, düşük kalorili bir meyvedir. Lif bakımında da zengin olan bu meyve, enfeksiyonlara karşı oldukça dirençlidir.

8. Kuruyemiş

Kuruyemiş, 7/24 aktif yaşan insanlar için ideal bir atıştırmalık. Kuruyemiş protein, lif, magnezyum ve potasyum bakımından oldukça zengindir.

9. Somon balığı

Somon omega-3 yağ asitlerini içeren mükemmel bir besindir. B 12 bakımından zengin olan Somon balığı, kardiyovasküler hastalıkların önlenmesine yardımcı olan niasini de içeriyor.

10. Havyar

Havyar enerji depolamak için müthiş bir protein kaynağıdır. Süt ve et ürünlerinden çok daha kolay sindirilebiliyor. Kırmızı havyar kemiklerin güçlenmesine de yardımcı oluyor.

 

 

Önceki Yazılar

İLHAM VEREN CÜMLE: HALDUN HÜREL

Sonraki Yazılar

OYUN OYNAMA BOZUKLUĞU