duyularla-meditasyon

Duyularla Meditasyon

Bir çakıl taşını okşayarak, kuş seslerini dinleyerek veya çikolatanın tadını yavaş ve bilinçli bir şekilde çıkararak, meditasyon yapabilir, beden ve ruh uyumunu sağlayabilirsiniz.

1. Görme

Görselleştirme konusuyla artık çok daha fazla ilgileniyoruz. Bir şeyleri görselleştirerek o anı yaşayabileceğimiz söyleniyor.

Görme duyunuzu harekete geçirmek için bir çiçekten yardım alabiliriz. Sırtınız düz, omuzlarınız rahat bir biçimde oturun. Önünüze bir çiçek koyun. Çiçeğin şeklini, hacmini ve rengini detaylı bir şekilde inceleyin. Sonra gözlerinizi kapatın ve az önce gördüğünüz görüntüyü zihninizde canlandırın. Doğru görüntüyü yakalayıncaya kadar bu uygulamaya devam edin.

Ardından daha fazla detaya girmeye çalışın; çiçeğin yaprağı ne kadar koyu, üzerinde kaç çizgi var. Kendinizi bu yaprakların üzerinde yürürken hayal edin.

2. İşitme

Bazı seslere karşı duyarsız hale geliyoruz; ne de olsa gürültülü bir dünyada yaşıyoruz. Zihninizin de aynı şekilde işlediğini düşünün; o kadar fazla ses ve düşünce var ki, bir süre sonra hangisine odaklanmanız gerektiğini bilemiyorsunuz.

Bu egzersiz için müzikten faydalanabiliriz. Beğendiğiniz bir çalma listesini açabilirsiniz, ama dinlediğiniz müziklerin sözsüz olmasız daha fazla odaklanabilmenize yardımcı olur.

Uzanabilir veya oturabilirsiniz. Kendinizi serbest bırakın, gözlerinizi kapatın ve derin derin nefes alıp verin. Başlangıçta müziğin etkisiyle biraz uyuşabilirsiniz, bu çok normal.

Müzik, bilinçdışı ve hayal gücümüzle doğrudan iletişim kurar. Zihninizde canlanan iyi veya kötü her şeyi serbest bırakın; o görüntüyü görmemek için kendinizi zorlamayın. Bırakın, kötü anılarınızda aksın gitsin.

Şimdi müziğe odaklanın ve kendinizi ritme bırakın. Bu muhteşem sesle birlikte denizde yüzdüğünüzü veya sahil kenarında yürüdüğünüzü hayal edin.

3. Dokunma

Temel duygusal ihtiyaçların ilk sıralarında dokunmayı görebilirsiniz.

Sırtınız düz bir şekilde oturun, önünüze çakıl ve suyla dolu bir kap alın. Sakin bir şekilde nefes alıp verin. Gözlerinizi bir alana doğru odaklayın ve çakıl taşlarına bakmamaya çalışın. Elinize bir çakıl taşı alın ve parmaklarınızın arasında gezdirin. Ağırlığını, rengini, üzerinde kaç çizgi olduğunu düşünün.

4. Koku

Kokuların özel güçleri olduğunu biliyoruz. Size hem güzel hem de kötü anıları hatırlatabilir. Bu egzersiz için tütsülerden yardım alabiliriz. En sevdiğiniz kokuyu seçin; lavanta, zambak veya gül gibi.

Tütsü çubuğunu bir metre kadar uzağınıza koyun. Gözleriniz tam veya yarı kapalı olacak şekilde, rahat bir pozisyonda oturun. Muhtemelen görüntüler, düşünceler ve anılar tarafından boğulmuş olacaksınız.

Şimdi kokuya odaklanın. Burun deliklerinizden nasıl içeri girdiğini, boğazınızdan ve ciğerlerinizden nasıl geçtiğini hayal edin. Nefes verdiğiniz anda kötü olan her şeyin bu havayla birlikte dışarı çıktığını hayal edin.

5. Tat

Meditasyon ve çikolata kombinasyonu en eğlenceli egzersiz olabilir. Yediğiniz şeyin tadını çıkarmak, hayata şükran göstermek anlamına gelir.

Çikolata parçanızdan küçük bir ısırık alın. Aldığınız ısırığın dilinizde gezişini düşünün; hangi noktalara değiyor, nasıl bir aroması var: tatlı, acı, hafif baharatlı.

Tat yoluyla yapılan meditasyon, yiyecekler sayesinde duygularımızı anlamamıza yardımcı olur. Bu nedenle de ortaya çıkan duyguları anlamak önemlidir: sabırsızlık, suçluluk, memnuniyet…

 

 

Önceki Yazılar

Ev Yapımı Temizleyici Tarifleri

Sonraki Yazılar

Yoga ile Özsevgiyi Geliştirin