Chinese medicine

DUYULARINIZI DENGELEYECEK BİTKİLER

 

 

Gerginliğinizi atın

Sıkıntı, gerginlik, sabırsızlık çoğu zaman arkasında stres halini saklar. Bu beş bitki duygularınızı dengelemeye yardımcı olacak.

Ginseng: Çinli doğa bilimci Li Shizhen’e göre ginseng, ruhu rahatlatır, içgörüşü keskinleştirir, zihni aydınlatır. Yorgunluk hissini azaltırken konsantrasyon ve hafızayı geliştirir.

Rhodiola: Diğer ismi “altın kök” bitkisidir. Adaptojen yani stresi düzenleyen ve vücuda canlılık veren özellikleri vardır. Duygudurum bozukluklarında ve kaygı üzerinde etkilidir.

Passiflora: Gerilimleri ve yol açtığı sonuçları sakinleştirmek için idealdir. Sakinleştirici etkisi endişe içeren hiperaktiviteyi hafifletir.

Alıç: Yüksek motivasyon sağlar; kalp çarpıntılarını, taşikardiyi ve topluluk önünde duyulan heyecanı sakinleştirmek için kullanılır.

Griffonia: Olası bir serotonin eksikliğinden ötürü duyulan sinirli hissetme, aşırı yemek yeme veya sigara içme isteğine karşı etkilidir. Serotonin salgılanmasını sağlar. Saat 17.00’de alındığında daha faydalıdır, çünkü aktiviteyi yavaşlatır ve uykuya hazırlar.

Sakin kalın!

Ginseng ve rhodiola’dan her sabah ve öğlen birer kapsül alabilirsiniz.

Passiflora çayı (Passifloralı Bitki Çayı, Doğadan): 10 dakika demlenmeye bırakın. Yatmadan yarım saat önce için. Veya bir tane alıç (Hathorne Berry, Solgar) ya da alıç ve bitki özü (EPS) içeren kapsülü günde bir ya da üç kere kullanabilirsiniz. Griffonia (5 http, Voonka) kapsülünden bir tane saat 17.00’de, bir tane de yatmadan hemen önce alabilirsiniz.    

*Bu bitkiler hamile veya emziren kadınlara, 12 yaşından küçük çocuklara, bipolar bozukluğu olanlara (rhodiala), bağışıklık sistemi, yüksek tansiyon, insomnia (ginseng) hastalığı olanlara, antidepresan ve anksiyolitik ilaç kullanan kişilere tavsiye edilmemektedir. Bir sağlık uzmanından görüş almanızı öneririz.

Derleyen: Nihan Karahan

 

 

Önceki Yazılar

POZİTİF PSİKOLOJİ HAKKINDA HER ŞEY

Sonraki Yazılar

GÜNEŞ KORUYUCULARI KULLANIRKEN UYULMASI KURALLAR