duygusal-yeme-istegi-nasil-dururlur

Duygusal Yeme İsteği Nasıl Durdurulur?

Anlık buzdolabı çağrılarına karşı savaşmanıza yardımcı olacak birkaç önerimiz var. Ancak bu öneriler hiçbir koşulda, sizi bu davranışı benimsemeye iten kaygıların kökenini anlamak için bir terapistin size yapacağı eşliğin yerini alamaz. Zevk kaynağı olabilecek şeyler çok fazladır ve onları çeşitlendirmeyi öğrenebilirsiniz. “Kırmızı alanları belirleyin ve duygusal yemeye yenik düştüğünüz anları not edin. Paralel olarak da elinizin altında tutacağınız, sıcak bir duş almak, kitap okumak, müzik dinlemek gibi aktivitelerin bulunduğu bir zevk listesi hazırlayın” önerisinde bulunuyor psikiyatr Stéphane Clerget. Hayal gücünü kullanmak, farklı bir şekilde “doymak” için harika bir araçtır. Clerget, “Danışanlarımın çoğunda bu alanda gerçek bir eksik gözlemliyorum” yorumunda bulunuyor. “Duyusallığa önem veriyorlar, çocukluklarını beslemiş olması gereken aile yemeklerine ve hikâyelerine dair hiçbir anıları bulunmuyor. Pratikte, farklı zevklere açılabilmelerini sağlamak için onlara düşünce sistemimi ödünç veriyorum.” Gıdaya yönelik ciddi ruhsal patolojileri sağaltabilen yöntemler, kendilerini yemekle biraz fazla sık teselli edenler için de yararlı olabiliyor. Clerget’nin bir diğer önerisi ise şu: “Kendinizi yazı aracılığıyla kelimelerle, fotoğraf çekerek ve kolaj yaparak imajlarla doldurabilirsiniz. Bu tür işlere dalıp gitmişken kimse yemek yemek istemez.” Endişe verici düşünceleri ve yeme refleksini hızlıca durdurabilmek için rahatlama ve meditasyon yöntemlerinin kullanılması da harika sonuçlar verebiliyor. Bu, kişiyi rahatlatırken, her şeyi birbirine karıştırmamayı öğretmeye çalışıyor: “Aç değilim, sadece iş arkadaşım canımı sıktı” gibi. Hipnoz; ruminasyonları sonlandırmak, endişe regülasyonu yapmak, özellikle de yemeğe karşı bağımlılık hallerini sağaltmak için güçlü bir araç. Telkin aracılığıyla hissedilenleri değiştirmeye, bazı davranışlardan vazgeçmeye, negatif aşırı düşünmelerin yerine pozitif düşünceler koymaya çalışılıyor. Dr. Marie Thirion’a göre, zihinsel aşırı düşünme ve aşırı beslenme arasında bir paralellik bulunuyor.

 

 

Önceki Yazılar

8 Meditasyon Uygulaması

Sonraki Yazılar

COVID-19’u Ciddiye Alanlar ve Almayanlar