cupcake

DUYGUSAL YEME ALIŞKANLIĞINIZA SON VERİN!

 

 


Korkularımız, yaşadığımız stres ve gün içinde okuduğumuz haberler bile bizi atıştırmaya itiyor. Duygusal yeme alışkanlığınıza son vermek, bu önerilerle daha kolay olacak. 

SOSYAL MEDYAYI SINIRLAYIN

2016’da yapılan bir araştırmaya göre ne kadar çok sosyal medya platformunu bir arada yürütüyorsak –internette geçirdiğimiz zaman ne kadar fazlaysa– anksiyete ve depresyon riskimiz de bir o kadar artıyor. Dr. Brian Primack; Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat ve daha fazla sosyal medya hesabı arasında kaybolmaktansa, en sevdiğin bir-iki sosyal medya platformuyla kendinizi sınırlamanızı öneriyor. Biliyoruz, zor. Ama sağlığınız için denemeye değer.

STRATEJİK DÜŞÜNÜN

Günlük haberlere belli bir zaman dilimi içerisinde bakın. Geceleri de telefonunuzu bir kenara bırakıp kitap okumayı deneyin. Yatmadan 30 dakika önce sosyal medyada gördüğünüz bir şeyin uykuya dalmanıza engel olma ihtimali tüm gün gördüklerinizden daha fazla. Ve az uyumanız demek, daha çok kilo yapan hormonun aktif olması demek.

DUYGULARINIZI İFADE EDİN

300 milyon durum güncellemesini inceleyen bir Facebook araştırması, güncellemelerin yüzde 38’inin negatif bir duygu ifade ettiğini keşfetmiş. Bunlara gelen yorumlar ise, güncellemelerin 2,5 katı sayıda destek ifade eden kelimeler ve pozitif duygu yüklü cümleler içeriyor. Kısacası nerede olursanız olun, arkadaşlarınız bir şekilde destek olmak adına sizinle oluyor.

KAYGILARINIZI, ATIŞTIRMAK YERİNE BAŞKA EYLEMLERE YÖNELTİN

Psikoterapist Steven Stosny, hoşumuza gitmeyen şeylere reaksiyon göstermek yerine kontrol edebildiğimiz şeylere odaklandığımızda, kendimizi güçlü hissettiğimizi söylüyor. Siz de kaygılarınızı bağış yapmaya veya inandığın bir fikri savunmaya yöneltebilirsiniz. Zira bir şey adına üretken olmak, pozitifliğinizi korumanıza yardımcı olacaktır.

 

 

Önceki Yazılar

HİKAYELERİN GÜCÜ

Sonraki Yazılar

ORTAK DUYGULAR SOSYAL BİRLEŞTİRİCİ