dusuncelerinizi-kontrol-edin

DÜŞÜNCELERİNİZİ KONTROL EDİN

 

 

Düşünmek, karşılaştırmak, tahmin etmek… Dengeli çalışan zihin en değerli varlığımız. Buna karşılık, fazla ısınan bir beyin durmaksızın geçmiş ve gelecek arasında gidip gelir. Tahminler kaygı dolu evhama, düşüncelerse geçmişe dair acı sorgulamalara dönüşür. Düşüncelerde yaşamak o anki duygulardan ve hatta bedenden kopmaya neden olur. Oysa beden dur durak bilmeden, “Dur! Benim rahatlamaya ihtiyacım var” der. Sinirsel gerginlik, aralıksız bir zihinsel aktivitenin olmazsa olmaz sonucudur. İnsanı kafasının içinde yaşamaya mecbur eden gelecekten korkma, hatayı kabullenememe gibi pek çok neden vardır. Bu tip eğilimler, kaygının benimsendiği veya bedenin ihmal edilip düşüncenin yüceltildiği aile kültüründen kaynaklanabilir.  

Ne yapmalı? Öncelikle geçmiş başarıların farkına varmak gerekir. Daha önce tek başına ya da üçüncü bir kişinin yardımıyla başarılı bir şekilde geçilmiş aşamaları düşünmek yeterli olur. Hafızanın bu şekilde aktif hale getirilmesi, geleceği güvenle karşılama ve psişik enerjiyi hayali senaryolar yerine somut çözümlere yoğunlaştırma konularında yol gösterici olur. Kaygı verici bir geçmiş ve gelecek tahayyüllerinden kurtulduktan sonra güç toplamak, eğlenmek ya da ilham almak için kaçamak yapmayı göze alabiliriz.

Tatil reçetesi: Mümkün olduğunca sık beş duyunuzu kullanmaya çalışın ve elinizden geldiğince fazla hareket edin (yürüyüş, dans, yüzme vb.). Böylece düşüncelerinizde boğulmak yerine duyularınızla hazzın peşinde koşabilirsiniz.

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

HAYATINIZIN YAZARI KİM?

Sonraki Yazılar

MODUNUZU YÜKSELTECEK TÜYOLAR