diet1

DİYET HATALARINA DİKKAT!


Her ne kadar şu sıralar yağmurlu havaların etkisi altında olsak da, bahar yaklaştı. Haliyle çoğumuzun gündeminde de zayıflamak var. Peki kilo verme konusunda sıklıkla düştüğümüz hatalar neler? 

Uzman Diyetisyen Çağatay Köşkeroğlu, kilo vermek isteyenlerin yaptıkları büyük hatalara dikkat çekerken, zayıflamanın öncelikle karar vermekten geçtiğinin altını çiziyor.

Birinci Hata: Alınan kalori miktarını birden azaltarak, şok diyetler uygulamak

Kilo vermek için aç kalmayı bile göze alırız, ne kadar aç kalırsak o kadar hızlı kilo verebileceğimizi düşünürüz. Şok diyetleri uygulamaya başlayan kişiler ilk günlerde birkaç kilo verebilirler. Daha sonrasında ise bireyin aç kalmasına rağmen kilo verememesi, hem enerjinin düşmesi hem de metabolizma hızının yavaşlamasından kaynaklanmaktadır.

İkinci Hata: Karbonhidrat içeren besinleri tüketmemek

Kilo aldıran besinler deyince akla ilk  karbonhidratlı besinler gelir. Ancak şu unutulmamalıdır ki, hangi besin grubunu tüketirsek tüketelim fazlası vücudumuzda kilo olarak depolanacaktır. Karbonhidrat tüketimi, hem vücuda enerji vermesi açısından hem de vücudun yapı taşı olan proteinlerin kullanılmasında oldukça etkilidir. Bu yüzden karbonhidrat içeren besinler tüketilmeli fakat miktarına dikkat edilmelidir.

Üçüncü Hata: Ara öğünleri atlamak

Ara öğünlerin tüketilmedikleri takdirde daha hızlı kilo verebilecekleri düşünülür; ancak ara öğünlerin asıl amacı, insanların 2 ana öğün arasında düşen kan şeker seviyesi sonucunda ortaya çıkacak olan el ayak titremesi, sinir bozukluğu ve bir sonraki öğüne çok yüklenme isteğini ortadan kaldırmaktır. Zira bu öğünler, bireylerin metabolizmalarının hızlanmasını sağlayacağından zayıflamalarına yardımcı olmaktadır.

Dördüncü Hata: Su tüketimini azaltmak

Tartıda fazla çıkacağını ve vücutta ödem yapacağını düşünerek su tüketimini azaltmak oldukça yanlıştır. Zira su içmek; ödemin atılmasından, yağ yıkımının hızlanmasından ve vücut sağlığının iyileşmesi açısından oldukça önemli. Zayıflamanın dışında kalp sağlığı, böbrek taşlarının ortadan kalkması, beyin sisteminin gelişimi ve cilt güzelliği için de oldukça etkili olduğunu belirtelim.

Beşinci Hata: Tek tip beslenme programları uygulamak

Tek tip beslenme programlarında karbonhidrat, protein ve yağ alımının dengeli olamayacağından; sağlıklı beslenme anlayışının dışına çıkacaktır. Sağlıklı beslenmede kilo vermeden çok, kilonun yağdan kaybedilmesi önemlidir. Tek tip beslenmede bireyler kilo verebilirler fakat bu kilolar yağdan değil, kastan kaybedilir. Sağlıklı bir şekilde kilo verebilmek için 4 besin grubunun da tüketilmesi gerekmektedir.

 

 

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

İŞYERİNDE MEDİTASYON YAPIN

Sonraki Yazılar

BANYO VAKTİ