direncli-olmanin-bes-yolu

DİRENÇLİ OLMANIN BEŞ YOLU

 

 

Hepimiz zaman zaman hoşumuza gitmeyen olaylar, üzücü deneyimler yaşayabiliyoruz. Böyle anlarda olayları kontrol altına alıp kendinizi hızlıca toparlamak için bu beş yöntemi deneyebilirsiniz.

  1. Yardım isteyin

Her ne kadar kontrol sahibi olduğumuzu düşünsek de bazen kontrol altında tutamadığımız zor durumlarla karşılaşırız. Bu tür anlarda yardım istemek kendimizi toparlayabilmemizin önemli bir parçasını oluşturur. Genel yargının aksine, bu kesinlikle bir zayıflık göstergesi değildir, tam tersine özdeğerinizin ve gerektiğinde yardım almayı hak ettiğinizin bir ölçütüdür.

2. Dramatikleştirmekten kaçının

Olayları büyütmeyin. Yaşadığınız kötü, stresli ve zor durumlar ilk başta hayatınızın en büyük darbesini yemişsiniz hissi uyandırsa da, aslında pek öyle değildir. Böyle durumlarda mevcut sonuca bir alternatif veya daha olumlu bir seçenek düşünmeye çalışın. Gelecekte olabilecek kötü olaylar hakkında endişelenmek size sadece zaman kaybettirir ve yaşam enerjinizi tüketir.

3. Stresi yönetin

Olayların sizi aşmasına izin vermeniz ve doğal olarak bunalmış hissetmeniz her şeyi daha da zorlaştırır. Dayanıklı insanlar, bu duyguları nasıl tanıyacaklarını ve ortaya çıktıklarında durumu nasıl yöneteceklerini bilirler. Stresle başa çıkabilmek için yeterince uyuduğunuzdan, düzenli ve sağlıklı beslendiğinizden emin olmalı, fiziksel egzersizlere zaman ayırmalısınız. Bunlar, strese karşı dayanıklılığınızı korumaya ve yaşamın daha mutlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.

4. Soğukkanlı olun

Herhangi bir başarısızlıktan ötürü kendinizi bozguna uğramış gibi hissetmek yerine bakış açınızı genişletin ve içinde bulunduğunuz şartları gözden geçirin. Kendinize, yaşadığınız bu olayın bir gün, bir hafta, bir ay ya da bir yıl sonra bir şey ifade edip etmeyeceğini sorun. Bu, dünyanın sonu değil, sadece üstesinden gelmeniz gereken bir durum yaşıyorsunuz, tıpkı hepimizin dönem dönem başına geldiği gibi. Böyle durumlarda, güvendiğiniz bir arkadaşınızdan veya uzmandan alacağınız öneriler, daha faydalı ve olumlu bakış açısı kazanmanıza yardımcı olabilir.

5. Mağdur olmayın

Dayanıklı olmak, kötü deneyimlerin ardından kendini toparlayabilmeyi ve tersliklerin üstesinden hızlıca gelebilmeyi açıklar, özellikle de mutluluk kapasitemiz söz konusu olduğunda. İyi haber şu ki, direnç her yaşta bilinçli olarak besleyip geliştirebileceğimiz bir şey. Dayanıklı insanların en önemli özelliklerinden biri, olaylar üzerinde bazı etkileri ve kontrolleri olduğunu hissetmeleri ve “Neden ben?” demek yerine konuya odaklanmalarıdır. Kontrollü olmak, olaylar karşısında nasıl bir duruş sergileyeceğimizi seçebilmekten geliyor.

Yazı: Hüma Kaya