daha-iyi-bir-is-hayati-programina-siz-de-katilin (1)

Daha Mutlu İş Ortamları Yaratmak İçin İş Dünyasına Çağrıda Bulunuyoruz

Psychologies Türkiye olarak, yöneticilere, çalışanlara, psikologlara, koçlara, iş hayatının önemli aktörlerine daha mutlu çalışma ortamları yaratmak için çağrı yapıyoruz. Hem yöneticilerin çalışanlarına karşı hem de çalışanların işyerine karşı iyilik haline özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Ekonomik performans ve iyilik hali arasında ayrılmaz bir bütünlük olduğuna inanıyoruz. Psychologies Mutlu Şirketler Manifestomuzu imzalayarak siz de değişimin bir parçası olun.

Mutlu işyerleri yaratmak mümkün.

DAHA MUTLU VE VERİMLİ BİR İŞ HAYATI İÇİN BU ÜÇ BAŞLIĞA ÖNEM VERMELİYİZ

HERKESİN İŞİNE BİR ANLAM YÜKLEMELİYİZ

  • İşyerinin genel vizyonunu paylaşmalı: Projeyi, stratejiyi, amaçları, riskleri ve sonuçları anlatmalı.
  • Herkesin kapasitesine uygun bir şekilde tasarlanmış, açık görevler belirlemeli: Belirli ve düzenli olarak değerlendirmesi yapılan, zamanında gerçekleştirilen, ulaşılabilir (zaman ve ekonomik olarak) hedefler belirlemeli.
  • Tamamlanan işin değerini bilmeli: Bireysel performansa göre değerlendirmek yerine toplu performansı ve işbirliğini değerlendirmeli, cesaretlendirmeli ve teşekkür etmeli.
  • Kalite talebini ifade etmeli ve neyin yolunda olmadığını açıkça söyleyebilmeli. Elverişsiz yönetim çalışmalarını reddetmeli: İmkânsız amaçlar, paradoksal talimatlar, stres ve baskıyla yönetme vb.
  • İşyerini öğrenmeli ve kişisel gelişim alanı olarak değerlendirmeli: Misyonun geliştirilmesi, hareketlilik, teknik eğitim, kişisel gelişim. İşyerinin yerel hayata ve çevreye etkisini sürdürülebilirlik kapsamında değerlendirerek herkesin işini belirlemeli.

İŞ KALİTESİNİ VE DAHA İYİ BİR YAŞAMI BİRLİKTE GELİŞTİRMELİYİZ

  • İdarecileri ve yöneticileri ilişkisel zekâ oluşturabilmeleri için cesaretlendirmeli. Gerektiğinde zorluklara karşı daha net olabilmek için kişisel gelişim ile alakalı bir çalışma yapılabilir. Böylece yönetirken duyguları daha çok hesaba katabilirler.
  • İşyerinde doğru, gerçekçi bir diyalog oluşturmak, duyulması gerekenleri ve ifade edilmesi gerekenleri söyleyebilmek için ortam hazırlamalı.
  • Çalışanların amaçlarına, yöntemlerine, zaman yönetimlerine güvenmeli ve sorumluluk vermeli. Böylece yetkilendirip aşırı bilgilendirmeden kaçınmalı.
  • Hata hakkını tanımalı ve yaratıcılığa değer vermeli.
  • Ekip zihniyetini, yardımlaşmayı, bağ yaratılmasını, cana yakınlığı, samimiyeti beslemeli.
  • Müşterilere, tedarikçilere saygı göstermeli ve aynı iyiliksever etkilerden yararlanmalarını sağlamalı.

İŞYERİNDE KİŞİLERİN RAHATLIĞINI SAĞLAMALIYIZ

  • Kişilerin rahatlığını, iyiliğini, somut olarak bir politika belirleyerek gerçekleştirmeli.
  • İş ortaklarıyla yeniden yapılanmanın ve yeniden inşanın etkisini önceden görmeli ve sorumluluğu artırmalı.
  • Telefonla çalışma, iş saati esnekliği ile iş ve özel hayat dengesini sağlamalı. İş saatleri dışında aramaktan, mail atmaktan ve toplantı düzenlemekten kaçınmalı.
  • Çalışanlara iş çevrelerini, kullanacakları teknikleri seçme hakkı tanımalı.
  • Mesleki kaliteye göre eşit bir şekilde mükâfatlandırmalı ve işyerinin katma değerini makul bir şekilde bölüştürmeli, artış ve avansı önceden belirlemeli.
  • Ayrımcılık ve suistimalle savaşmalı: Kadın-erkek eşitliğini iş hayatına bir zenginlik olarak yansıtmalı. Suistimali, psikolojik ve cinsel tacizi önlemeli, zor durumdaki çalışanları desteklemeli.

Manifestoyu okudum. Onaylıyorum.

 

 

Önceki Yazılar

Moni ve Bobo İsimli Hikâye Kitabı

Sonraki Yazılar

Anda Kalmanın Altı Yolu