daha-az-plastik,-daha-mutlu-bir-dunya

DAHA AZ PLASTİK, DAHA MUTLU BİR DÜNYA

 

 

Gezegenimizi korumak ve yaşanabilir kılmak adına birçok marka çeşitli sosyal sorumluluk projeleriyle farkındalık yaratmaya başladı. L’Occitane’ın geridönüşüm hareketine katılın ve sizin de çorbada tuzunuz olsun.   

İçilebilir su kaynaklarının hızla azalması, ekolojik çeşitliliğin zarara uğraması, tarıma elverişli alanların küçülmesi ve çevre kirliliğinin her geçen gün artması sonucu ekolojik duyarlılık çalışmaları tüm dünyayı etkisi altına aldı. Gezegenimizi korumaya yönelik çalışmalar ekolojik tahribatın son sürat artmasıyla paralel olarak küresel düzeyde hızla yayılıyor. Üretim tesislerinin özellikle çevre kirliliğine karşı denetlenmesi, geridönüşüm çalışmalarının projelendirilmesi ve çevre temizliği konusunda pek çok sivil toplum kuruluşunun kurulması bugün dünyanın her yerinde var olan bir durum. Mayıs ayında Avrupa Birliği Konseyi’nin plastik tabak, çatal, bıçak, pipet gibi tek kullanımlık plastik ürünleri 2021’den itibaren yasaklayan düzenlemeyi onaylamasının ardından, geçen ay sevindirici bir haber de Kanada’dan geldi. Tek kullanımlık plastiklerin yasaklanması planını açıklayan Kanada hükümeti, plastik ürünler üreten veya satan şirketler için geridönüşüm hususunda yeni yasal önlemler de hazırladı.

Küresel bazda dakikada bir kamyon plastik atığın denizlere gidiyor olması ve yerküre sıcaklığının her geçen gün artması, toplumsal farkındalık oluşturmak isteyen firmaları da harekete geçirdi. Çevresel duyarlılık konusuna önem veren markalardan biri olan L’Occitane, şu anda paketlemede %30 geri dönüştürülmüş, %85 de geri dönüştürülebilir malzeme kullanıyor ve 2025 yılına kadar tüm ambalajlarının %100 geri dönüştürülebilir hale gelmesini hedefliyor. Markanın şimdiye dek 14 bin 277 kişinin faydalandığı “Ambalajı getir, yüzde 10 indirimi kazan” kampanyası kapsamında, boş ürün ambalajlarını herhangi bir L’Occitane mağazasına götürdüğünüzde, hem yüzde 10 indirim fırsatını yakalıyor hem de geridönüşüme katkıda bulunabiliyorsunuz.

Markanın çevre duyarlılığıyla paralel geliştirdiği bir diğer projesi ise refill yani tekrar doldurulabilir ürünleri yaygınlaştırmak ve bu konuda toplumsal farkındalık oluşturmak. Daha az plastik kullanılarak üretilen şampuan, duş jeli, vücut losyonu gibi ürünlerin tekrar doldurulabilir ambalajları plastik kullanımını azaltmayı hedefliyor. 2050 yılında okyanuslarda balıktan çok plastik bulunacağı tespitini yapan istatistiklerin geleceğe dair bu ürkütücü tablosunu değiştirmek bizim elimizde.  

Yazı: Hüma Kaya

 

 

Önceki Yazılar

SEKS YAPMAK İÇİN ÜÇ NEDEN

Sonraki Yazılar

NARSİST KİŞİLİK BOZUKLUĞUNA DAİR MERAK EDİLENLER