meditasyon

ÇOCUKLARLA BERABER MEDİTASYON

 

 


7 yaşından itibaren çocuklarınızla beraber yapabileceğiniz bu duyusal aktivitelerle kendini ifade etmesini ve zor durumlarla başa çıkmasını sağlayabilirsiniz.

  1. İçinde havalar nasıl?

Çocuklarımıza sık sık yağmurdan, güneşten, bulutlardan, rüzgardan ve sıcak havadan bahsettiğimiz için, çocuklar da hislerini tarif ederken hava durumunu ifade eden kelimeler kullanmakta çekinmezler. Hissettiklerini, düşüncelerini veya fiziksel bir duyuyu tarif ederken de bu geçerlidir.

Amaç: Kendine bağlanmak

Bu soruyu bir çocuğa sormak, onun da hisleri üzerine düşünmesini sağlar. Bu yaşadığı ana ve duygularına yoğunlaşması için ilk adım gibidir. Çocuk için adeta meditasyona başlangıçtır. İstediği zaman, istediği yerde yapabileceği bir egzersizdir.

  1. Bir ağaç olduğunu düşün…

Çocuğunuzdan ayakta durmasını isteyin. Gözlerini kapatsın, ayakları birbirine paralel, köklenmiş bir ağaç gibi güçlü şekilde yere bassın. Böylece kendini bir yere bağlı hisseder. Sonra kollarını yavaşça başının üzerine kaldırsın ve mümkün olduğunca gerinerek, ağacın dallarıymışçasına ve güneşe dokunmak ister gibi esnesin. Sonra tepeden tırnağa kadar vücudunda olup bitenleri iyice hissetmesini söyleyin. Başının tepesinden ayak parmaklarının ucuna kadar vücudunu dinlesin.

Amaç: Duruşunu düzeltmek

Bu egzersiz çocuğunuzun dik durmasını sağlamasının yanı sıra daha güçlü ve büyük hissetmesine yardımcı olur. Zemine iyice köklenecek, kısa bir mola verecek ve molasından daha güçlü çıkacak.

  1. Bir varmış, bir yokmuş…

Çocuğunuza rahatça uzanmasını söyleyin ve ona küçük karıncanın hikayesini anlatın. Bütün detayları iyice aktarmaya özen gösterin. Beş duyuya hitap eden sıfatları da üstüne basa basa ifade edin.

Bir varmış, bir yokmuş. Küçük bir karınca ayak başparmağına doğru tırmanıyor. Biraz da gıdıklamaya başladı ama küçük karınca yürümeye devam ediyor ve pat diye parmakların ortasına düşüyor. Ne kadar tuhaf bir his! Burası biraz nemli ve bir parça sıcak. Sonra bir parmağa doğru çıkıp iniyor, oradan diğerine geçiyor (burada dokunuşlarla detaya girebilirsiniz). Sonra ayağın üzerine çıkıyor ve rahatlıyor. Sonuçta burada ilerlemek daha kolay. Sonra ayak bileğine çıkıyor ve kendi boyutunda küçük bitkilerin arasında kalınca, kendini bir ormanda gibi hissediyor. Bacakta ilerliyor ve kocaman bir dağın tepesine, dize varıyor. İlerlemeye devam ediyor ve göbeğe gelip göbek deliğinin içine düşüyor. Göğüs hizasına geliyor ve çok gürültülü atan kalbi duyuyor. Ardından nemli dudaklara ulaşıyor. Burunsa, dev bir vantilatör gibi onu neredeyse savuracak. En son saçlara çıkıyor ve bu dev sarmaşık ormanının içinde kayboluyor. Ve hop yere düşüyor.

Amaç: Duyuları keşfetmek

Çocuklar genelde bu hikayeye kendini kaptırır ve sonunda yere düşen karıncayı ararlar. Bu çalışma onları çok rahatlatır. Çünkü hikaye boyunca karıncanın yürüdüğü yerleri hayal edip hislerine odaklandıkları için, vücutları keyif verici endorfin hormonu salgılamaya başlar. Bu egzersiz aslında yetişkinlerin de meditasyon esnasında deneyimledikleri ‘vücut tarama‘ alıştırmasıdır. Çünkü meditasyon bilinenin aksine sadece bir rahatlama egzersizi değil, aynı zamanda duyularımızı belirleme deneyimidir, çünkü meditasyon sayesinde vücudumuzu daha iyi tanırız.

Derleyen: Ceylan Özçapkın

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

GÖLGELERİN GÜCÜ ADINA İDAREYİ ELE ALIN

Sonraki Yazılar

HİKAYELERİN GÜCÜ