cocuk-yogasi (8)

ÇOCUK YOGASI

 

 

Yoga ve farkındalık teknikleri, günümüzde çocuklar ve yaşadıkları stres üzerindeki olumlu etkisi nedeniyle yaygın bir şekilde uygulanıyor. Yoga terapisti Şebnem Akbulut ve kızı Tulya’nın deneyimlediği hem eğlenceli hem de yararlı olan çocuk yogasını sizler de çocuklarınızla birlikte yapabilirsiniz.

Yoga terapisti Şebnem Akbulut, “Çocuk yogası, klasik yoga duruşlarının çocuklar için eğlenceli bir şekilde yeniden uyarlanmasıdır” diyor. Bu hareketlerin üç yaşından itibaren yapılabildiğini ve çocuklarda önemli değişiklikler yarattığını ifade ederek faydalarını şöyle sıralıyor: “Esneklik, güç ve denge koordinasyonu sağlıyor. Bağışıklık sistemini destekliyor. Özgüveni geliştirip çocukların kendilerini beden diliyle ifade edebilmelerini kolaylaştırıyor. Konsantrasyonu ve duyguları ifade etmeye yardımcı oluyor. Rekabetten ziyade bir keşif yolculuğu olduğu için çocukların merakını canlandırıyor; araştırma yapmalarına ve keşfetmelerine olanak sağlıyor. Bir araya getirdiğimiz bu hareketler, hiperaktivite ya da dikkat eksikliği olan çocuklarda da farklı farkındalık pratikleriyle bütünleştirildiğinde önemli ölçüde fayda sağlayabiliyor.”

Çocuk yogasının en verimli uygulama alanları ise okullar ve kreşler. Derslerde hayvan figürleri, çeşitli objeler ve resimler kullanılabilir. Şarkılar ve oyunlarla desteklenebilir. Diğer taraftan evde uygulanan 10-20 dakikalık pratiklerle çocuğun gelişimine katkı sağlanabilir. Ebeveyn ve çocuk, aynı pratiği paylaştığı takdirde aralarındaki bağ güçlenir. Bu hareketleri özellikle uyku öncesi çocuğunuzla birlikte uygulayabilirsiniz. Vücudunuzun esneyip gevşeyeceğini, yorgunluk ve stresinizin hafifleyeceğini göreceksiniz. Hazırsanız, başlayalım!

Kelebek pozu

Ayakları birleştirip kelebek gibi kanat çırpın. Bu hareketi dinamik olarak 10 kez tekrar edin.

Aşağı bakan köpek pozu

Ellerinizi yere koyarak dört ayak üzerinde durun. Kollarınızın gücüyle kendinizi geriye doğru esnetin. Burada beş nefes uzunluğunda kalabilir, yönlendirme için de beşe kadar sayabilirsiniz.

Aslan pozu

Bacaklarınızı altınıza alıp oturun. Dilinizi sonuna kadar çıkarıp aslan gibi kükreyin; yüksek bir ses çıkarabilirsiniz. Bunu birkaç kez tekrar edin.

Kedi pozu

Ellerinizi yere koyarak dört ayak üzerine gelin. Omurganızı esnetebildiğiniz kadar esnetin. Bunu yaparken göbeğinize bakabilirsiniz.

İnek pozu

Elleriniz yerde, dört ayak üzerine gelin ve omurganızı bu sefer ters yönde esnetin. Bakışınızı olabildiği kadar yukarı alın.

Fare pozu

Oturma duruşuna gelip öne doğru katlanın. Alnınızı yere değdirin.

Kurbağa pozu

Yere çömelin. Ellerinizi göğüskafesinizin önünde birleştirin. Ayak ve topuklarınızı mümkün olduğu kadar tam yere basın.

Flamingo pozu

Bir denge pozu olduğu için destek alarak yapabilirsiniz. Ayakta bir bacağınızı arkadan tutun, sonra diğer tarafa da uygulayın.

Yılan (kobra) pozu

Yere yüzüstü uzanın. Ellerinizi göğüskafesinizin yanına yerleştirip kollarınızın gücüyle kendinizi geriye doğru esnetin. Bu duruş, yılan başına benziyor.

Zürafa pozu

Ayakta durun ve parmak ucunuzda yükselin. Kollarınızı yukarıya kaldırıp ellerinizi başınızın üzerinde birleştirin.

Yazı: Şebnem Akbulut

Fotoğraflar: Erhan Tarlığ

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

BOBBY MCFERRIN: GIMME5

Sonraki Yazılar

REKLAMLARDA AİLELERİN TANIMI