kalbimin resmi

ÇOCUK KALBİNE DESTEK

Philips’in Çocuk Kalp Vakfı iş birliğiyle hayata geçirdiği “Kalbinin Resmi” projesi, doğuştan kalp hastalıklarına yönelik farkındalık yaratıyor.

Günümüzde insan sağlığını tehdit eden en önemli sorunlardan biri kalp-damar hastalıkları. Dünyadaki ölüm nedenlerinin yarısından fazlasını kalp-damar hastalıkları oluşturuyor ve her yıl yaklaşık 200 bin kişi bu yüzden hayatını kaybediyor. Diğer taraftan ülkemizde ve dünyada doğuştan kalp hastalıkları yaklaşık her 100 doğumdan birinde görülüyor. Dünyada her yıl bir milyondan fazla bebek doğuştan kalp hastalıklarıyla dünyaya geliyor. Ülkemizdeyse her yıl yaklaşık 13-15 bin bebek bu hastalıkla doğuyor ve doğuştan kalp hastalıklarının üçte biri doğumdan hemen sonra ilk bir ay içinde kendini gösteriyor. Bu bebekler zamanında yapılacak tedavi ve ameliyatlarla yüzde 90-95’ten fazla başarıyla hayata döndürülebiliyor.

Tam da bu yüzden, anne karnındaki tanı, erken teşhis ve doğru tedavi çok büyük önem taşıyor. Sağlık alanında hayata geçirdiği projelerle daha önceden de dikkatimizi çeken Philips; çocuk ve erişkinlerde görülen kalp damar hastalıklarının önlenmesi, tıbbi ve cerrahi tedavisi konuları başta olmak üzere, genel toplum sağlığını ilgilendiren konularda çalışmalar yapan Çocuk Kalp Vakfı ile işbirliği yaparak bir farkındalık projesi başlattı. Doğuştan kalp hastalıkları hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla hayata geçirilen “Kalbinin Resmi” adlı proje, erken teşhis ve doğru tedavinin önemine dikkat çekmeyi amaçlıyor.

Kalbinin Resmi” projesi, yaşanmış gerçek hikayelerden yola çıkıyor. Çınar, doğuştan kalp hastalığıyla dünyaya gelen ve bir dizi operasyon geçiren çocuklardan biri. Buna rağmen Çınar kalbini çok seviyor ve onu, içinde sevimli hayvanların olduğu bir hayvanat bahçesine benzetiyor. Projenin bir diğer kahramanı 25 yaşındaki İbrahim’e ise henüz 30 günlükken kalp hastalığı teşhisi konmuş. Erken yaşta geçirdiği ameliyatlar ve uygulanan tedavilerle İbrahim hayata sıkıca tutunmuş. Kalp rahatsızlığı olan pek çok çocuğa ve ailelerine umut veren Çınar ve İbrahim’in hikayelerini izlemek ve doğumsal kalp rahatsızlıkları konusunda bilinçlenmek için philips.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Yazı: Gamze Kantarcıoğlu

Etiketler: