cilt-lekeleri-nasil-gecer

Cilt Lekeleri Nasıl Geçer?

Yaz aylarında güneşin etkisiyle çoğalan cilt lekelerinizi geride bırakın ve kışa yepyeni bir ciltle merhaba deyin.

Yazın kendimizi ne kadar güneşten korusak da kışın bin bir emekle iyileştirdiğimiz lekelerimiz tekrar gün yüzüne çıkıyor. Güneşin etkisiyle yerleşik lekeler tekrar belirginleştiği gibi, hassas ciltler için yeni leke oluşumu da neredeyse kaçınılmaz. Özellikle yüz, dekolte ve el üzerinde ortaya çıkan bu kahverengi misafirlerle savaşmak aslında o kadar da zor değil.

Cilt lekeleri neden oluşur?

Leke oluşumundaki ilk etken cildimizin genetik yatkınlığıyla ilgilidir. Cilt yapısı leke oluşumuna meyilliyse, diğer etkenler tetikleyici olarak rol oynar. Örneğin normalde cilt lekesi sorunu olmayan kişiler gebelik sürecinde bunu yaşayabiliyor. Bunun nedeni ise vücuttaki östrojen ve progesteron hormonlarının seviyesinin artması. Bu hormonlar cilt renginin koyulaşmasına neden olan melanotropin adlı maddenin artmasına neden oluyor. Gebelikte lekelerin en sık görüldüğü yerler ise boyun, el, meme uçları, yüz ve genital bölgeler, ancak bu lekeler genellikle doğumu izleyen bir yıl içinde kendiliğinden yok oluyor. Cilt lekelerinin en yaygın sebebi ise koruma faktörlü ürün kullanmadan güneşe maruz kalmak. Cilt uzun süre güneş ışığıyla temas ettiğinde, zararlı ultraviyole ışınlardan korunmak için cilde rengini veren melanin pigmenti yüksek oranda salgılanır. Melanin cilt üzerinde yer yer birikir ve koyu renkli lekeleri oluşturur. Yaşlanma etkileri de yine ciltte melanin birikmesine yol açarak kahverengi lekelere sebep olan etkenlerden birini meydana getiriyor.

Cilt lekeleriyle nasıl mücadele edilir?

Lekelenme sorununuz olmasa dahi, güneşin zararlı ışınlarından cildinizi korumak için yaz-kış fark etmeksizin en az SPF 30 içeren bir güneş koruyucu kullanmak günlük rutininizin demirbaşı olmalı. Lekelenme probleminiz varsa, bu konuya daha da dikkat göstermeniz gerekiyor. Gün içinde güneş kreminin etkisi azaldığı için ürünü tekrar uygulamanızda fayda var. Genellikle cilt lekesi tedavisinde başvurulan yöntem, cildin üst tabakasını soyan kimyasal peeling’ler oluyor. Ancak bu uygulamalar zaman zaman hassas ciltlerde deformasyona sebep olabiliyor; kızarıklık, kabuklanma, yanma gibi sorunları beraberinde getiriyor. Bu nedenle, eğer profesyonel bir peeling işlemi yaptıracaksanız, önce dermatoloğunuza danışmanız önemli. Yine uzman kişiler tarafından kliniklerde uygulanan lazerle cilt soyma işlemi de leke tedavisinde çokça başvurulan bir yöntem.

Profesyonel kimyasal peeling uygulamasının yanı sıra retinol, azelaik asit, salisilik asit gibi içeriklerden oluşan leke karşıtı ürünleri düzenli olarak kullanarak hafif lekelerin görünürlüğünü büyük ölçüde yok edebilirsiniz. A, C ve E vitamini içeren ürünler de cilt lekeleri üzerinde oldukça etkili. Ancak bunları gece rutininde uygulamaya ve muhakkak güneş kremlerini sürece dahil etmeye özen gösterin. Lekeleri tedavi etmek isterken yenilerine neden olmamak için dikkat etmemiz gereken en önemli nokta bu.

Yazı: Hüma Kaya

Enerjik Ve Taze Görünmenin Püf Noktaları