cilde-iyi-gelen-sekiz-besin (1)

Cilde İyi Gelen Sekiz Besin

Birçok kişi ışıl ışıl parlayan, sağlıklı bir cilde sahip olmak istiyor. Her gün çeşitli kremlerle, toniklerle veya nemlendiricilerle cilde bakım uygulanıyor. Bu yönteme tabii ki de yanlış demeyeceğiz. Ancak güzelliğin de içten geldiğini unutmamak gerekiyor. Sağlıklı besinler tüketmek cildinizin daha sağlıklı görünmesine destek olur. Sivilce, siyah nokta veya cilt yağlanması gibi problemleriniz varsa sigara, alkol ve kafein gibi zararlı alışkanlıklarınızı bırakmanız gerekebilir. Bu kötü alışkanlıklar hem cilt sağlığını bozuyor hem de cildin erken yaşlanmasına neden olabiliyor.

Sağlıklı besinler tüketerek cildinizi koruyabilir ve vücut sağlığınızı da düzene sokabilirsiniz. Bazı gıdalar lif bakımından zengin olduğu için metabolizmanın düzenlenmesine de yardımcı olabiliyor. Her gün kolaylıkla tüketebileceğiniz birkaç besini sizler için derledik.

1. Su

Bunu zaten birçoğunuz biliyorsunuzdur. Işıldayan bir cilde sahip olmak istiyorsanız günlük su tüketiminizi artırmanız gerekebilir. Suyunuzu biraz olsun tatlandırmak istiyorsanız nane veya limondan faydalanabilirsiniz. Günlük su tüketimi kişiden kişiye değişiyor. Bizim önerimiz ise günlük 2 L.

2. Karpuz

Karpuz için yaz mevsiminin en keyifli yiyeceği diyebiliriz. Cildiniz için doğal bir nemlendirici arıyorsanız yazın bol bol karpuz tüketebilirsiniz. Siyah nokta ve gözenek gibi problemlerinizin ortadan kalkmasına yardımcı olur ve günlük su ihtiyacınızı karşılar.

3. Somon

Omega-3 yağ asitlerini içeren somon, sivilcelere karşı koruyor. İltihaplanmaya karşı birebir olan omega-3 yağ asitlerini birçok deniz mahsullerinden sağlayabilirsiniz.

4. Yulaf

Yulaf, selenyum üretimini destek sağlıyor. Bağışıklık artıran bu yiyecek metabolizmanın düzenlenmesinde de destek oluyor. Yani yulaf sayesinde hem cilt sağlığınızı koruyabilir hem de fit bir görünüme kavuşabilirsiniz. Çoğunlukla sabah kahvaltısı olarak tercih edilen yulafı yoğurt ve çeşitli meyvelerle tatlandırabilirsiniz.

5. Kivi

C vitaminin en önemli besinlerinden biri sayılan kivi, kolajen üretimini artırıyor. Kivi tüketerek cilt yaşlanmasını geciktirebilirsiniz. Ayrıca zararlı güneş ışınlarından korumaya destek sağlar ve cilt lekelerinin oluşumunu da engeller.

6. Yeşil yapraklı sebzeler

Yeşil yapraklı sebzeler cilt hücrelerini koruyor ve cildi nemlendiriyor. Bu sebzeleri sizin için en uygun olabilecek biçimde tüketebilirsiniz: smoothie, cips veya salata gibi.

7. Biber

C vitamini açısından zengin bu sebze, vücutta kolejini doğal olarak artırır. Ayrıca bağışıklık sisteminin güçlenmesine de destek sağlar. Salatalarınıza veya sandviçlerinize birkaç dilim biber eklemeyi unutmayın.

8. Yeşil çay

Akne problemlerine karşı yeşil çayınızı kullanabilirsiniz. Ayrıca içeriğindeki K vitamini sayesinde gözaltı şişliklerinin inmesine ve koyu halkaların hafiflemesine de destek sağlıyor. Cilt lekeleriniz ve yara izleriniz içi de yeşil çayın çeşitli maskelerini deneyebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Alzheimer Aşısı

Sonraki Yazılar

Dişil Gücünüzü Serbest Bırakın