make peace

BU AY BARIŞIN


Yeni buluşmaların dönemi olan yaz ayları bozulan bir ilişkiyi düzeltmek için iyi bir zamandır. Bu barışma ailevi veya sosyal hayattan olabilir. Bir tartışmadan sonra ayrılık ve küslüğü seçmek, bir daha üzülmemek için kendimizi koruma yöntemimizdir. Bu uzaklaşma ilk etapta gerekli görünür ama sırf ilk adımı atmak istemediğimiz için soğuk kalmak, genel ruh sağlığımıza zarar verir. Tekrar irtibata geçmek, öfkeyi yatıştırır ve kim bilir, belki de barışmaya giden bir adım niteliğinde olur.

EV ÖDEVİ

Barışma sürecinde önce kendimizin, sonra da karşımızdakinin duygularını dikkate alırız. Kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyarak empati kurmak, durumu daha samimi ve sağlıklı ele almamızı sağlar. Önce çözülmesini istediğiniz konuları belirleyin. Karşınızdaki kişinin nasıl hissedebileceğini, durumu nasıl değerlendirdiğini ama aynı zamanda nasıl bir iyi niyet beslemiş olabileceğini de düşünün. Sonra tekrar irtibata geçmek için atacağınız adımı kafanızda belirleyin. Unutmayın ki, özür dilemek yaşananları ortadan kaldırmaz ama kırgınlık veya öfke duygularını azaltır. Kırgın olduğumuz kişiyle ilişkimizi devam ettirmeden, kendi içimizde onu affetmek de bir çözüm.

PAYLAŞIM

Pınar, 37 yaşında, strateji danışmanı

Bir miras mevzusu yüzünden kız kardeşimle tartıştım ve gemileri yaktım. Sadece kendi çıkarını düşünüyor, erkek kardeşimiz ve beni hiç umursamıyor gibi davranıyordu. İki sene onunla hiç konuşmadım. Sonra içinde bulunduğum durumu, duygularımı değerlendirdim ve onun aslında benim neden böyle davrandığımı anlamadığına karar verdim. Yeğenimin doğum günü vesilesiyle onunla tekrar irtibata geçtim. Doğum günü kutlamasına bizim çocukluk fotoğraflarımızı götürdüm. Aramızdaki bağ tekrar güçlendi. Yine de çok sık görüşmüyoruz ama eskisi kadar da kopuk değiliz. Bu da en azından beni biraz rahatlatıyor.

Yazı: Ilios Kotsou, Psikolog, Derleyen: Ceylan Özçapkın

 

 

Etiketler:
Önceki Yazılar

“AŞKIN GÖREN GÖZLERE İHTİYACI YOK”

Sonraki Yazılar

15 DAKİKADA BEYNİNİZİ KORUYUN