beslenme-ve-cinsellik-arasindaki-iliski (4)

Beslenme ve Cinsellik Arasındaki İlişki

Tatmak, yalamak, iştahla veya yavaş yavaş tadını çıkararak yemek… Aşk sözcüklerimiz hakiki bir yemek şölenini çağrıştırıyor. Nitekim beslenmek ve cinsellik birbiriyle yakından ilgili ve bilim de bu bağı onaylıyor; bazı besinler aşkı daha da lezzetlendirmek için birebir!

Sağlama almak için

Vitamin ve mineraller

Daha çok çinko, daha çok seks: Çinko özellikle erkekler için gerekli. Eksik olması durumunda, enzimlerin ve hormonların büyük kısmı çalışmaz. Bu da testosteron ve sperme veda etmek anlamına gelir. En iyi çinko kaynakları istiridye başta olmak üzere deniz ürünleri, kırmızı et, beyaz et ve yumurtadır.

Daha çok B3 vitamini, daha çok zevk: B3 vitamini besinlerin enerjiye dönüşmesi için elzemdir, ama en çok cinsel uyarım hissiyatını artırır. Pirinç, buğday gibi tam tahıl ürünlerinde, yumurta sarısında, balıkta, kuru bakliyatta ve tahıl lifinde bulunur.

Daha çok B6 vitamini, daha çok arzu: B6 vitamini amino asit, protein ve bazı hormonları üreten unsurların başında yer alır. B6 tüketimi seks isteğini artırır. Bu yüzden ciğer, fasulye, bezelye, muz ve karnabahar tercih edilebilir.

Kan akışını hızlandırmak için

Zeytinyağı

Akdeniz usulü beslenmenin baş unsuru olan zeytinyağı, kanı akışkan hale getirir ve atardamarlarla kanı bedenin en uç noktalarına taşıyan damarların sağlığını korur. Nitekim hem kadın hem erkekte genital bölgenin vaskülarizasyonu zevk almak için olmazsa olmazdır.

Uyarılmak için

Baharatlar

Zencefil, kırmızıbiber ve karanfil gibi egzotik baharatlar kanı “ısıtır”. Damarların genişlemesini sağlarlar, bu da kan akışını kolaylaştırır. Başka bir deyişle, seks için anahtar unsurlardan biridir.

Heyecanı artırmak için

Çikolata

Teobromin, kafein, feniletilamin ve flavonoidler… Kakaonun o özel kimyası içinde antidepresan maddeler, kan sulandırıcılar, yatıştırıcılar ve heyecanı artırıcı unsurlar saklıdır. Suçluluk duymadan tüketin!

Zevki uzatmak için

Karbonhidrat

Sporcuların bu fetiş besinleri cinsel aktivitenin süresini uzatmaya yarar. En iyi karbonhidrat kaynakları: Lif zengini de olan tahıl ürünleri, makarna, pirinç, ekmek ve undur. Tam tahıllı ürünleri tercih edin, çünkü rafine edilmiş tahıllar hormonal salgılamayı olumsuz yönde etkileyen asitleşmeye neden olurlar.

Aşkı öldürenler

Kötü yağlar: Trans ve doymuş yağlar kırmızı ette, dondurulmuş ürünlerde ve endüstriyel bisküvilerde bulunur. Zararlıdırlar ve bir yandan kardiyovasküler sağlığı ve cinselliği tehdit ederken, diğer yandan salgılanan hormonlara karışırlar; özellikle de libidonun olmazsa olmazı olan testosterona.

Alkol: Alkol bir tuzaktır. Az miktarda alkol, yani en fazla iki kadeh, kanı akıcı hale getirir, ancak yüksek doz alkol seksi imkânsız kılar. En azından erkeklerde sürekli alkol kullanımı yavaş yavaş ereksiyon sorunlarının ve hatta iktidarsızlığın ortaya çıkmasına sebep olur.

 

 

Önceki Yazılar

Vejetaryen Beslenme Mutsuz mu Ediyor?

Sonraki Yazılar

Hayatı Kolaylaştırmanın Dokuz Pratik Yolu