bedeninizle-barismak-icin-dort-egzersiz

BEDENİNİZLE BARIŞMAK İÇİN DÖRT EGZERSİZ

 

 

Kendine mutlulukla ve iyilikle bakmak, yargılamak yerine hissetmek… Tam da istediğimiz bu! Sofrolog ve Psikoterapist Michèle Freud’un önerdiği, bedenimizle barışma egzersizleri bize yardımcı olacak.

1/ Evde mümkün olduğu kadar sık mayoyla dolaşarak görüntünüzü yeniden kucaklayın.

Bunun birden fazla amacı var: Devinim halindeki bedenine alışmak, kıyafetlerden kurtulmak, aynalara ve yansımalara bakarak görünüşünü yeniden kucaklamak. Düzenli olarak bu şekilde poz vermek, insanın deneme kabinindeki yansımasıyla yüzleşmesi esnasında yaşanabilecek negatif sürprizlerin etkilerini ciddi şekilde azaltır ve mayo ya da bikiniyle kalakaldığımız yarı çıplaklığı daha doğal bir şekilde yaşamamızı sağlar. Tabii en çok hoşumuza gideni bulmak için farklı mayolar denediğimiz anların tadını çıkarmamızı da sağlar.

2/ Aşırı eleştiren gözlerle bir denge kurabilmek için sitem etmektense, gün içinde kendinize üç farklı iltifatta bulunarak özsaygınızı yükseltebilirsiniz.

Son zamanlarda aldığınız bütün iltifatları düşünün. Küçük kartlara aklınızda kalan cümleleri yazın ve onları bir kâsenin içine koyun. Her sabah evden çıkarken birini alın, iltifatı yüksek sesle okuyun ve getirdiği enerjiyi üzerinizde taşıyın. Bu teknik, özgüveninizi yükseltir.

3/ Ajandanıza, çantanıza, ofisinize ve aynanıza cesaretlendirici kelimeler, gülen yüzler ve iltifatlar yapıştırarak kendinizi cesaretlendirebilirsiniz.

Bunlar, komplekslere ve eleştiri dolu bakışlara karşı verilen savaşın sabırla kazanıldığını hatırlatan küçük tesellilerdir. Beden, duyguları tecrübe etmeyi sağlar. Bunu daha sık hatırlamak iyi olabilir. Çünkü ne kadar hissedersek, bize vermeyi ve almayı sağladığı şeyler için bedenimize o kadar müteşekkir oluruz ve onu sürekli mükemmelleştirilmesi gereken bir kil parçası olarak görmeyi bırakırız.

4/ Yavaşlamak, bilinçli duyumsal aralar vermek, zevkle kişisel bakım yapmak (yıkanmak, krem sürmek, makyaj yapmak) ve yumuşaklık, sahip olduğumuz bedeni yavaş yavaş olduğumuz şeye çeviren bir minnet hissi geliştirmeye olanak sağlar.

 

 

Önceki Yazılar

İLHAM VEREN CÜMLE: HURİ KİRİŞ

Sonraki Yazılar

LİBİDO NEDİR, NEDEN DÜŞER, NASIL YÜKSELTİLİR?