bakis-acinizi-degistirecek-30-tuyo (7)

BAKIŞ AÇINIZI DEĞİŞTİRECEK 30 TÜYO

 

 

Hayatınızda yapacağınız ufak değişiklikler ilk bakışta önemsiz görünse de, kendi mutluluğunuz açısından bir devrim yaratabilir. Önerdiğimiz 30 tüyo ile gününüzü güzelleştirmekle kalmayacak, hayata bakış açınızı da zamanla değiştireceksiniz.

Kendinize zaman ayırarak özen göstermenin bencillik veya lüksle hiçbir alakası yok. Etrafımızda olan bitene kendimizi kaptırarak kişisel sağlık ve mutluluğumuzu geri plana attığımızda, elimize geçen tek şey enerji iflası oluyor. Kendinizi ihmal etmek ve tükenene kadar yormak, ne size ne de çevrenizdekilere bir fayda sağlıyor. Eğer aileniz, işiniz ve sosyal çevrenize bir faydanız olmasını istiyorsanız, ilk ilgilenmeniz gereken kişi kendiniz olmalı.

Özbakım içi boş bir kavram değil; hayatın önümüze çıkardığı zorlukları idare edebilmemiz ve düzenimizi koruyabilmemiz için dirençli olmamızı sağlayan, önleyici tıbbın geleceği olan bir konsept. Özbakım tamamen kendinize saygı göstermekle alakalıdır; zihninize, kalbinize ve bedeninize gereken özeni göstermek, gerçek potansiyelinize erişmenizi sağlar. Kendinize iyi bakmak her zaman kolay olmasa da, sağlığınız ve mutluluğunuzdan sorumlu olan kişinin kendiniz olduğunu daima aklınızda tutmalısınız. Stres hiçbir zaman ortadan kalkmayacak, fakat hayatın getirdiği zorlu anlarda bile özbakımınızı ihmal etmemeniz, amaçlarınıza sadık kalmanıza ve yaşam enerjinizi korumanıza yardımcı olacak.

Dikkat etmeniz gereken şey, hem zihinsel hem de bedensel olarak hissettiklerinizin bilincinde olmak. Enerjiniz düştüğünde, nasıl hissediyorsunuz? Belki düşünceleriniz bulanıklaşıyor, öfkeli hissediyorsunuz, sırtınız ağrıyor ya da uykusuz geceler geçiriyorsunuz… Hepimizin semptomları farklı oluyor. Ancak, aşağıda önerdiğimiz tüyolar sayesinde herkes işler çığırından çıkmadan kendi semptomlarıyla baş etmeyi öğrenebilir. Hareket, beslenme, uyku, dinlenme, sosyal ilişkiler, başarı, değerler ve hayat amacınız gibi konulara yaklaşımınızla ilgili bu küçük tüyolar alışkanlık haline geldikçe, hem kendinize hem de hayata bakış açınız değişecek.

Ufak tefek mutluluklar

1.Çok mu düşünüyorsunuz? Dağ duruşu yoga hareketini deneyin. Bu yoga pozu, farkındalığınızı düşüncelerinizden iç dünyanıza çevirerek ana odaklanmanızı sağlar.

2.Bilinçli Farkındalıkla yürüyüş yapın. Sadece beş dakika ayırmanız yeterli. Bu düşüncelere dalmanız için bir fırsat değil; dimdik bir şekilde, bedeninizin hareketlerini hissederek etrafınızdaki güzelliklerin farkına varmanız için ufak bir mola.

3.Beslenmenizi gözden geçirin ve beslenme alışkanlıklarınızda en az bir tane değişiklik yapın. Öğünlerinizde sizi en çok sabote eden veya strese neden olan besin hangisi? Onun yerine daha besleyici bir seçenek bulun: Günün ikinci kahvesini bitki çayıyla veya şekerli atıştırmayı haşlanmış yumurtayla değiştirin.

4.Uyku öncesi ritüeli belirleyin ve uykuyla olan ilişkinizi baştan yaratın. Yatmadan önce dijital detoks, yoga veya banyo yapın, kitap okuyun, en sevdiğiniz pijamaları giyin ve yastığınıza güzel bir koku sıkarak derin bir uykuya dalın.

5. Kendinize iyilik ve anlayışla yaklaşın. İçinizde süregelen diyaloğa odaklanın. Kendinizle tıpkı yakın bir dostunuzla konuştuğunuz gibi nazikçe konuşun. Yemek hazırlamak gibi basit günlük işleri bile kendinize sevgi aşılıyormuş hissiyatıyla yapın.

6.Herhangi bir problemle karşılaştığınızda, kendinize “Bununla ilgili bir şey yapabilir miyim?” diye sorun. Cevap evet ise, harekete geçin. Cevap hayır ise, bırakın gitsin.

7.Gününüze güzel aromalar katın. Oda spreyi, parfüm, vücut yağı, el kremi veya kokulu mum… Sadece 10 saniyeliğine bile olsa güzel kokunun keyfini çıkarın ve huzurla dolun.

8.Çocuk pozisyonu duruşuyla sinir sisteminizi rahatlatın. İşyerinde stresli hissediyorsanız, ellerinizi masanın üzerine uzatın ve alnınızı ellerinizin üstüne koyun. Bu hareketin sizi sakinleştirdiğini hissedecek ve gevşeyeceksiniz.

9.Çevrenizdeki insanlara zaman ayırın, iletişime geçmek için fırsat yaratın, ilişkilerinize özen gösterin ve bunun ruh haliniz üzerindeki olumlu etkilerinin farkına varın.

10.Duygularınızı yönlendirmek için müzik dinleyin. Müzik, kendimizi daha huzurlu hissetmemizi sağlayarak ruhumuza şifa olur.

11.Heyecanla beklediğiniz bir olay üzerine düşünün. Gerçekleşmesini beklediğiniz bir şey yoksa, kendinize yeni bir aktivite planlayın.

12.Üzerinizdeki zaman baskısından kurtulmak için şu sözleri tekrar edin: “İhtiyacım olan tüm zamana sahibim.”

13.Evinizin veya ofisinizin bir bölümünde güzel ve uyumlu bir değişiklik yaparak, bunun zihninizde yarattığı etkiyi hissedin. Mesela güzel kokulu bir mum yakabilirsiniz.

14.Hedeflerinizden biri üzerine düşünün ve kendinize neden bunu başarmak istediğinizi sorun. Başarma hevesinizin içinizde yarattığı hissiyatın keyfini çıkarın.

15.Kendinizin “en iyi versiyonu” nasıl görünüyor, nasıl davranıyor ve size kendinizi nasıl hissettiriyor? En iyi versiyonunuz size neler anlatıyor?

16.Ajandanıza göz gezdirin ve kendinize vakit ayırmak için bir fırsat yaratın. Uzun süredir istediğiniz fakat hep ertelediğiniz bir aktivite için kendinize bir gün ayırmayı deneyin.

17.“Ben” meditasyonu yapın. “Ben sakinim, ben güçlüyüm, ben dayanıklıyım veya ben sevgi doluyum.” Gün içerisinde aklınıza geldikçe bu olumlamaları tekrar edin.

18.Oturun ve nefes alın. Bir dakika boyunca zihninizi veya bedeninizi zorlayacak hiçbir şey yapmayın ve sadece rahatlama hissine odaklanın.

19.Bir liste yapın: Sizin takımınızda kimler var? Kim size destek oluyor? Zor durumlarda kimi arıyorsunuz? Dostlarınız kimler?

20.Hayatta kendinize biçtiğiniz rollerden biri üzerine odaklanarak, kendi değerlerinizle tanışın. Söz konusu rol için hangi karakter özelliklerine sahip olmanız gerektiğini yazın.

21.Eskiden yapmaktan çok hoşlandığınız bir şeye yeniden başlayın. Uzun süredir yapmadığınız bir spor aktivitesi, çalmadığınız bir enstrüman veya okumak isteyip bir türlü başlayamadığınız bir kitap olabilir.

22.Büyüleyici bulduğunuz şeylere uzun uzun bakın: Bir çiçek, tarihi bir binanın dış cephesi, çocuğunuzun yüzü veya sevgilinizin yüzündeki çizgiler. Çevrenizdeki güzellikleri “gerçekten” görün ve minnettar olacak çok şey olduğunu kendinize hatırlatın.

23.Şu mantrayı tekrar edin: “İyi hissetmek için kendime izin veriyorum…”

24.Bulutların dağılıp yeniden bir araya gelmesini veya kuşların uçuşunu seyredin.

25.Bugün bolca su için ve her yudumunuzdan önce, “Bu suyla kendimi besliyorum” niyetini tekrarlayın.

26.Uzun süredir iletişimde olmadığınız bir kişiyle temasa geçin; bir mektup, telefon konuşması ya da hiç değilse bir mesaj atarak ona değer verdiğinizi hissettirin.

27.Görüntünüze özen gösterin. En sevdiğiniz renkte bir elbise giyin veya aksesuar kullanın, güzel bir mücevher takın ya da dudaklarınızı ortaya çıkaran bir ruj sürün. Bunlar, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaklar.

28.Bedeninize iyi bakın. İhmal ettiğiniz bir problem varsa, masaj ya da fizik tedavi randevusu alın, esneme hareketleri yapın veya bacaklarınızı yukarı uzatarak dinlenin.

29.Rahatlatıcı bir duş alın veya banyo yapın. Sıcak su bedeninizi arındırırken kaygılarınızın da suyla beraber akıp gittiğini hissedeceksiniz.

30.Gün içinde deneyimlediğiniz keyifli anların tadına varın. Küçük ve önemsiz görünse de tüm dikkatinizi vererek yaşadığınız neşeli anın keyfini çıkarın.

Yazı: Tuğçe Temel