bagisiklik-sistemini-guclendiren-besinler

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Vücudunuzu belirli yiyeceklerle besleyerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz. Son zamanlarda Koronovirs’ün yayılmasıyla birçok kişi bağışıklık sistemini güçlendirmek için çeşitli yollara başvuruyor. Bazı besinlerle bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ayrıca çeşitli vitaminler sayesinde diğer hastalıklardan da korunabilirsiniz.

Bağışıklığı artıran yiyecekler:

1. Narenciye

Çoğu kişi üşüttüğü zamanlarda C vitamini almaya başlar. Oysaki sadece hastalık döneminde değil normal yaşantınızda da bu turunçgilleri öğünlerinize eklemeniz gerekir. C vitamininin beyaz kan hücrelerini artırdığı düşünülüyor. Bu artış da enfeksiyonların azalmasına destek oluyor.

Portakal, mandalina, limon, misket limonu ve greyfurt gibi besinlerden yeterli C vitamini desteğini alabilirsiniz.

2. Kırmızıbiber

Turunçgillerin yanı sıra sebzeler de yeterli C vitaminini içeriğinde barındırır. Hatta kırmızıbiber birçok narenciyeden çok daha fazla C vitamini içeriyor. Bağışıklığı güçlendirmenin yanı sıra cilt sağlığını da koruyor.

3. Brokoli

Brokoli, öğünlerinize ekleyebileceğiniz en sağlıklı sebze olabilir: A, C ve E vitaminleri açısından oldukça zengin ve lif oranı da oldukça yüksektir.

4. Sarımsak

Korelilerin sarımsağı çerez gibi tüketmesinin bir sebebi var: enfeksiyonların en büyük düşmanı. Bu sebep bile sarımsağı her gün tüketmek için yeterli değil mi?

5. Zencefil

Çoğunlukla soğuk algınlığı geçirdiğimiz dönemlerde zencefil, bal ve limon üçlüsüne koşuyoruz. Peki, zencefilin bu kadar tercih edilmesinin sebebi nedir? Zencefil boğaz ağrısını hafifletiyor, mide bulantısını ve kas ağrılarını azaltıyor.

6. Ispanak

Ispanak da brokoli gibi sadece C vitamini değil birçok açıdan zengin bir sebzedir. A, C, D ve K vitaminleri bakımından zengin bir sebzedir. Ayrıca enfeksiyonlar içinde oldukça güçlü bir savaşçı.

7. Yoğurt

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerden biri de yoğurttur. Yoğurdunuzu meyvelerle veya balla tatlandırmayı deneyebilirsiniz. D vitamini bakımından oldukça zengin olan yoğurdu aynı vitamine sahip sebze veya meyvelerle tüketmemeye çalışın.

 

 

Önceki Yazılar

Erteleme Alışkanlığından Nasıl Vazgeçilir?

Sonraki Yazılar

Kybele Sergisi