anlam-ifade-eden-bir-cizelge-hazirlayin

ANLAM İFADE EDEN BİR ÇİZELGE HAZIRLAYIN

 

 

Önerdiğimiz egzersizlerle hayatınızdaki rutinleri olumlu yönde değiştirebilirsiniz.

Bir veya iki hafta boyunca: Günlük işlerinizi belirleyin. Her akşam, gün içinde tamamladığınız işleri ve her birinin ne kadar sürdüğünü not edin; mail’leri cevaplamanız 15 dakika sürdü, iki saat televizyon izlediniz gibi. Dakika dakika detaylandırmanıza gerek yok, ama aldığınız notların günlük işlerinize ayırdığınız vakti açıkça gösteriyor olması gerekiyor.

Haftanın sonunda: İşlerinizi numaralandırarak bir çizelge oluşturun. Her birine ayırdığınız süreyi yanına yazın ve bu işlerin size verdiğimutluluğu değerlendirin. Geçmiş sütununa yazdığınız işlerin yanına şimdi olsa daha az veya daha fazla vakit harcayıp harcamayacağınızı dürüstçe ve(+), (++), (-), (–) gibi işaretlerle ifade edin. Eğer bir işe harcamış olduğunuz vakitten memnunsanız yanına (=) işareti koyun. Hayatınızda çimentoyuyani mutluluğu sağlayacak bir aktivite var mı? Örneğin haftada bir kez sinemaya gitmek daha iyi hissetmenizi sağlar mı? Veya haftada dörtsaatinizi içinizi ısıtacak bir gönüllülük işine ayırsanız ve haftada üç saat de spor yapsanız, daha mutlu olur muydunuz? Eğer günlük hayatınız çokyoğunsa ve büyük değişiklikler yapmanız mümkün değilse, yapabildiğiniz kadarını yapın. Yoğunluğa ara vermenizi sağlayacak hangi “mutlulukartırıcıları” hayatınıza sokmak isterdiniz? Eğer işinizle eviniz arasındaki mesafe sabah-akşam birer saatten fazla zamanı yolda geçirmenize sebep oluyorsa, bu süreye anlam katmayı deneyin. Örneğin direksiyon başındayken sesli kitap dinleyin, sevdiğiniz şarkıyı açın veya metroyla işe gidip gelin ve bu sürede kitap okuyun. Hayatınıza olabildiğince çok mutluluk yaratan değişim katın.

 

 

Önceki Yazılar

MUTLU İŞ HAYATI İÇİN NE YAPABİLİRSİNİZ?

Sonraki Yazılar

KİTAP ÖNERİLERİ: ZİHİN VE BEDEN