anda-kalma-egzersizi

ANDA KALMA EGZERSİZİ

 

 

Psikoterapist Elyan Aysoy, şimdi ve buradaya odaklanmamızı sağlayan iki zihinsel egzersiz paylaşıyor.

Anın farkında olun

Bu uygulamayı yalnızken, bir terapi seansında ya da bir grup çalışmasında kullanabilirsiniz.

  1. Bir dakika içinde şu anda nelerin farkında olduğunuzu birkaç cümleyle ifade edin. Cümlelerinizi “Şimdi ve burada… farkındayım” şeklinde kurun.
  2. Alıştırmayı tekrar ederken, beden hislerinizi ve duygularınızı da tanımlayın: “Şimdi ve burada… hissediyorum.
  3. Alıştırmayı birkaç defa tekrarladıktan sonra, andaki farkındalığınızı nerelerde terk ettiğinizi ve nerelere gittiğini fark etmeye çalışın.

Merkezlenin

Bu egzersizi çevrenizle kopuk veya kontrolü kaybediyor gibi hissettiğinizde yapabilirsiniz.

  1. Etrafınızı inceleyin.
  2. Duyularınıza odaklanın.
  3. Dikkatinizi gördüğünüz, dokunabildiğiniz, duyduğunuz, koklayabildiğiniz, tadabildiğiniz, her bir duyu için beşer objeye çevirin.

 

 

Önceki Yazılar

ŞİZOFRENİ TÜRLERİ

Sonraki Yazılar

SOSYAL FOBİ NEDİR? NASIL BAŞ EDİLİR?