alti-adimda-zihninizi-bosaltin (3)

Altı Adımda Zihninizi Boşaltın

Düşünceleriniz sizi ele mi geçiriyor? Zihninizin boşaltılmasına mı ihtiyacınız var? O zaman bu içeriğimiz tam size göre.

Düşüncelerimiz bizi ele geçiriyor. Onlarda uzaklaşmayı deniyoruz ama bu konuda pek başarılı olamıyoruz. Çünkü düşüncelerin ne kadar üzerinde durulursa bir o kadar kenara atılması da zor oluyor. Olumsuz düşüncelerinizden arınmanıza yardımcı olacak zihin rahatlatma yöntemlerini yazdık.  

1. Dikkatinizi Dağıtın

Düşüncelerinizle boğulmuş bir durumdaysanız onları dağıtmak için çeşitli yöntemlere başvurmanız gerekir. Dikkatinizi dağıtmak derken, sorumluluklarınızdan kaçmanızı kast etmiyoruz; sadece ufak bir mola verin. Dışarı çıkıp 10 dakikalık bir yürüyüş etkili olabilir. Ya da size iyi geleceğini düşündüğünüz başka bir şey yapmayı deneyebilirsiniz; kitap okumak gibi.

2. Düşüncelerinizi Bastırın

Bazen düşüncelerin üzerini kapatıp görmezden gelmek etkili bir yöntem olabilir. Yukarıda da değimiz gibi bir düşünce üzerinde çok fazla durmak, çözümü olmayan bir yola sürükleyebilir.

Düşüncelerinizi, işleri yola sokamayacağınız bir durumdaysa, çözebilmek için daha fazla zamana ve alana ihtiyacınız varsa bu alanları kendinize tanımanız gerekir. Kendinizi hazır hissettiğinizde tekrar bu düşünceleri gün yüzüne çıkarır ve onlarla konuşmaya başlayabilirsiniz.

Bunu bir strateji olarak düşünün; acı veren duyguları (korku, depresyon, kaygı) kısa süreliğine bastırmak kendinize yaptığınız bir iyilik olacak.

Düşünceniz gün yüzüne çıktığında ona “dur” deyin.

3. Meditasyon

Zihninizi arındırabilmeniz için düşüncelerinizi kontrol etmeyi öğrenmeniz gerekir. En etkili yöntem için de meditasyona başvurmanızı önerebiliriz. Stres ve kaygıyı azaltmak, dikkat ve hafızayı geliştirmek meditasyonla mümkün olabilir. Meditasyon yaptıktan sonra anında sonuç almayı beklemeyin; zamana ihtiyacınız olabilir. Meditasyonla ilgili bilmeniz gereken önemli noktalar yazımıza bakabilirsiniz.

4. Oyuncu Değişikliği

Kötü düşüncenizi iyi olanlarla yer değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bir düşünceyi diğeriyle değiştirmek, düşüncelerinizle başa çıkmanın en etkili yöntemi olmasa da, düşüncenizi daha verimli bir biçimde ele almanıza yardımcı olabilir.

Düşüncelerinizle yüzleşmeye hazır hissedinceye kadar bu taktiği deneyebilirsiniz. Kendiniz için bir mantra oluşturmayı deneyin: “her şey yolunda, hiçbir sıkıntı yok, her şey iyi olacak” gibi. Bir süre sonra zihniniz bu düşünceleri kabul edecek.

5. Düşüncelerinizi Yazın

Yazı yazmak, olayları daha net bir biçimde algılamanıza ve çözmenize yardımcı olur. Yazı yazarken kendinizi sınırlamayın ve düşüncelerinizi doğrudan kâğıda aktarın. Yazı yazmanın terapötik faydaları vardır. Okuduğunuz şeyler size hoş görünmeyebilir ama bu sayede olumsuz düşüncelerinizi ve duygularınızı serbest bırakabilirsiniz.

6. Nefes Egzersizi

Nefes egzersizi stresten arınmanıza ve rahatlamanıza yardımcı olur. Hızlı ve düzensiz nefesler stresinizi yükseltirken, yavaş ve derin nefes vücudunuzun gevşemesine destek sağlar. Üç nefes egzersizi ve tekniğini deneyebilirsiniz.

 

 

Önceki Yazılar

Uykuda Meydana Gelen Yedi İlginç Durum

Sonraki Yazılar

Fiziksel Aktivite Neden Önemli?