Break at work. Female office worker stretching hands.

30 DAKİKADA STRESE KARŞI RAHATLAYIN

 

 

Kriz anlarında rahatlamak için bu 30 dakikalık egzersizi deneyebilirsiniz.

Rahat bir pozisyonda oturun. Gözlerinizi kapatın.

Bütün kaslarınızı serbest bırakın. Ayaklarınızdan başlayıp yüzünüze doğru devam edin. Tamamen gevşeyin.

Burnunuzdan nefes alın. Nefesinizin farkına varın. Nefesinizi sesli verin. Doğal ritimde nefes alın.

10 ila 20 dakika arası bunları yapmaya devam edin. Saati kontrol etmek için ara sıra gözlerinizi açabilirsiniz ama alarm kurmayın. Bitirdikten sonra birkaç dakika daha gözleriniz kapalı oturun ve en son açın. Hemen kalkmayın, biraz ağır hareket edin.

Derin bir rahatlama seviyesine ulaşıp ulaşmadığınızı düşünüp zihninizi meşgul etmeyin. Pasif kalın ve rahatlamanın kendi ritminde etki etmesine izin verin.

Kafanızda dikkatinizi dağıtacak düşünceler belirdiyse, onları görmezden gelmeye çalışın, nefes egzersizine tekrar başlayın ve sesli nefes verin.

Pratik yaptıkça rahatlama etkisini daha doğal, daha hızlı gösterecek. Bu tekniği günde iki veya üç defa uygulamaya çalışın. Ancak yemek saatlerinden sonra yapmamaya dikkat edin, çünkü hazım süreci rahatlamadan alacağınız verimi etkiler.

 

 

Önceki Yazılar

İLETİŞİMİN 12 KURALI

Sonraki Yazılar

KAYGIDAN KURTULMA REHBERİ